The Sistine Secrets

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
The Sistine Secrets

The Sistine Secrets merupakan novel karya Benjamin Blech .

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Kisah tentang pelukis Rom bernama Michaelangelo , 500 tahun dahulu. Michaelangelo mulai melukis sebuah lukisan di siling Kapel Sistine. Setiap tahun jutaan orang datang untuk melihat langit-langit Sistine Michelangelo, yang merupakan lukisan lukisan dinding terbesar di bumi .

Rahasia Sistine menceritakan kisah menarik tentang bagaimana mesej yang tertanam dalam lukisan. Antaranya tentang persaudaraan Michelangelo , toleransi, dan berfikiran bebas dalam lukisannya untuk menggalakkan pelancong mentafsir, mencabar represif Gereja Katolik Rom .

Michelangelo belajar dan hidup di Florence. Belajar tentang teks-teks Yahudi serta latihan Kabbalah yang bertentangan dengan ajaran Kristian . Gereja tidak membenarkan dia untuk berkomunikasi secara terbuka. Dia cerdas mencari cara untuk menyampaikan kepada mereka yang cukup rajin untuk mempelajari Bahasa rahsia.

Blech dan Michelangelo Doliner mendedahkan tentang penggambaran malaikat yang brilian mengejek kepausan.Bagaimana dia berjaya menyelinap ajaran-ajaran sesat.