Tomorrow Victory

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Tomorrow Victory
Juga dikenali sebagai
Another Victory For Tomorrow
Genre
Ditulis olehHong Seung-hee
Pengarah
Dibintangi oleh
Negara asalKorea Selatan
BahasaKorea
Bilangan episod130
Penyiaran
Saluran asalMBC
Siaran asal2 November 2015 (2015-11-02) – 26 April 2016 (2016-04-26)
Laman sesawang

Tomorrow Victory (Hangul: 내일도 승리 / RR: Naeildo Seungri) adalah sebuah drama yang disiarkan di MBC pada tahun 2015 bagi menggantikan drama siri Eve's Love dan diikuti Good Person.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Han Seung-ri (Jeon So-min), anak seorang pengasas kicap ditinggalkan oleh suaminya Cha Sun-woo (Choi Philip) untuk mengahwini bekas teman wanitanya, Seo Jae-kyung (Yoo Ho-rin). Jae-kyung merupakan anak gadis kepada hartawan yang kaya raya dan terkenal, Seo Dong-chun (Han Jin-hee). Setelah kematian ayahnya, Seung-ri terpaksa bekerja keras untuk mengambil alih perniagaan ayahnya itu. Apabila mengetahui bahawa ayahnya mati dibunuh, Seung-ri bertekad untuk mencari pembunuh sebenar ayahnya. Setelah bercerai dengan Seung-ri, Sun-woo kemudian mengahwini Jae-kyung disebabkan dia ingin merampas harta dan syarikat keluarga Jae-kyung.

Dong-chun yang mengetahui niat Sun-woo itu mencuba untuk menghalang menantunya itu daripada mencapai niatnya namun bukan mudah apabila Sun-woo sentiasa mempunyai rancangan yang licik untuk menjatuhkan bapa mertuanya itu. Disebabkan Sun-woo, Dong-chun kini meringkuk kedalam penjara sehingga koma. Setelah mengetahui bahwa Sun-woo adalah penyebab kematian ayahnya, Seung-ri kemudian bekerjasama dengan Na Hong-joo (Song Won-geun). Mereka mula mendekati Jae-kyung dan mendedahkan kejahatan Sun-woo kepada Jae-kyung. Namun pada mulanya Jae-kyung tidak mempercayai kata-kata Seung-ri kerana dia beranggapan bahawa Seung-ri cemburukan hubungan mereka dan sengaja ingin memburuk-burukkan Sun-woo.

Namun segalanya terbongkar apabila Dong-chun telah sedar daripada koma. Dong-chun kemudian memberitahu Jae-kyung bahawa Sun-woo adalah punca dirinya meringkuk di penjara. Jae-kyung yang terkejut dengan penjelasan ayahnya itu lalu dia menceraikan Sun-woo. Seung-ri akhirnya menyerahkan segala bukti kejahatan Sun-woo kepada pihak polis dan Sun-woo akhirnya diberkas.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Watak utama[sunting | sunting sumber]


Watak pembantu[sunting | sunting sumber]

Keluarga Han Seung-ri[sunting | sunting sumber]

Keluarga Na Hong-joo[sunting | sunting sumber]

Keluarga Cha Sun-woo[sunting | sunting sumber]

Keluarga Seo Jae-kyung[sunting | sunting sumber]


Watak tambahan[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]