Vincenzo (siri TV)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pergi ke navigasi Pergi ke carian
Vincenzo
GenreKomedi gelap
Pencipta
Ditulis olehPark Jae-bum
PengarahKim Hee-won
Dibintangi oleh
PenggubahPark Se-joon
Negara asalKorea Selatan
Bahasa
  • Korea
  • Itali
Bilangan episod20
Penerbitan
Penerbit eksekutifCho Moon Joo
Penerbit
Syarikat penerbitan
Logos Film
Syarikat pengedaran
Penyiaran
Saluran asaltvN
Siaran asal20 Februari 2021 (2021-02-20) – 2 Mei 2021 (2021-05-02)
Pautan luar
Laman sesawang
Tapak sesawang penerbitan Logos Film

Vincenzo (Hangul빈센조; RRBinsenjo) adalah siri televisyen Korea Selatan tahun 2021 yang dibintangi oleh Song Joong-ki sebagai watak utama bersama Jeon Yeo-been, Ok Taec-yeon, Kim Yeo-jin dan Kwak Dong-yeon. Ia disiarkan di tvN dari 20 Februari hingga 2 Mei 2021, setiap hari Sabtu dan Ahad jam 21:00 (KST); setiap episod dilancarkan di Netflix di Korea Selatan dan antarabangsa selepas siaran televisyennya.[1][2]

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Pada usia lapan tahun, Park Joo-Hyung (Song Joong-ki) pergi ke Itali setelah diadopsi oleh keluarga Itali. Dia kemudian bergabung dengan mafia, di mana dia kemudian diadopsi oleh Don Fabio, ketua keluarga mafia Cassano. Park Joo-Hyung diganti nama menjadi Vincenzo Cassano dan menjadi peguam Itali, konsigliere untuk mafia, dan orang kanan Don Fabio. Setelah Fabio mati, Paolo, anak kandung Fabio dan pemimpin baru Keluarga Cassano berusaha membunuh Vincenzo. Vincenzo melarikan diri ke Seoul dan berangkat untuk mendapatkan 1.5 tan emas yang dia bantu seorang hartawan China yang baru-baru ini mati secara rahsia tersembunyi di ruang bawah tanah Geumga Plaza. Walau bagaimanapun, sebuah syarikat harta tanah di bawah Babel Group secara tidak sah mengambil alih bangunan tersebut, dan Vincenzo mesti menggunakan kemahirannya untuk menuntut kembali bangunan tersebut dan mendapatkan kembali kekayaannya. Vincenzo terlibat dengan peguam Hong Cha-young (Jeon Yeo-been), jenis peguam yang akan melakukan apa sahaja untuk memenangi kes.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Seorang peguam Itali dan Mafia sepadan dengan keturunan Korea. Dia adalah anak angkat bos mendiang Keluarga Cassano, sebuah keluarga mafia. Dia adalah pemilik sebenar Geumga Plaza. Dia biasanya memakai pakaian khas yang bagus dan cantik. Dia menjadi Penasihat / Penasihat Undang-Undang Asing kepada Firma Undang-Undang Jipuragi, bekerjasama dengan Hong Cha-young untuk memusnahkan Babel Group dan mengambil kembali emas yang tersembunyi di Geumga Plaza.
Seorang peguam yang merupakan rakan sekutu bagi Wusang Law Firm dan anak perempuan Hong Yoo-chan. Dia cenderung bertindak balas secara berlebihan. Dia kemudian menggantikan ayahnya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Jipuragi Law Firm. Dia bergabung dengan Vincenzo dalam kumpulannya melawan Babel Group.
Seorang pekerja magang di Wusang Law Firm yang bekerja di bawah peguam Hong Cha-Young sebagai paralegal / pembantu peribadinya. Dia nampaknya seorang yang senang, bertuah, bisu, dan naif. Namun, dia mempunyai banyak rahsia yang tersembunyi di dalam dirinya.
Seorang bekas pendakwa yang berhenti dari pendakwaan untuk bergabung dengan Wusang Law Firm sebagai Rakan Kanan barunya, juga pembetulan korporat dan peguam kepada Babel Group. Dia kelihatan baik hati dan suka menari Zumba tetapi pada hakikatnya sangat korup.
Saudara lelaki dari Jang Jun-woo dan anak haram Pengerusi sebelumnya yang secara terbuka bertindak sebagai Pengerusi Kumpulan Babel di tempat saudaranya. Dia kelihatan kurang ajar, sombong dan sombong. Dia tidak mempunyai kepintaran buku tetapi mempunyai kecerdasan jalanan yang cukup untuk berpihak kepada Vincenzo terhadap saudaranya.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Song, Eun-kyung (August 10, 2020). "송중기-전여빈-옥택연, tvN '빈센조' 출연 … 내년 방송url=http://yna.kr/AKR20200810119400005". Yonhap (dalam bahasa Korea). Missing or empty |url= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)
  2. ^ MacDonald, Joan (January 6, 2021). "10 Dramas To Watch Out For In 2021". Forbes. Dicapai pada January 9, 2021.

Patuan luar[sunting | sunting sumber]