Westfield West Lakes

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Westfield West Lakes
LokasiWest Lakes, Australia Selatan
Tarikh pembukaan2005
PemilikScentre Group (50%)
Unknown Australian investment group (50%)
Bil. gedung dan perkhidmatan260
Bil. penyewa utama6
Keluasan lantai peruncitan71,000 sqm
Bil. tingkat2
Laman webWestfield West Lakes

Westfield West Lakes adalah sebuah pusat membeli-belah yang terletak di West Lakes, Australia Selatan. Ia mengandungi kira-kira 260 kedai, dengan penyewa utama David Jones, Harris Scarfe, Kmart, Coles, Target dan Woolworths.

Sejarah pemilikan[sunting | sunting sumber]

Pusat membeli-belah ini dibina pada pertengahan 1970-an sebagai sebahagian daripada Pembangunan Tasik Barat oleh Delfin Property Group, dan dibuka pada bulan November 1974.[1] Westfield Group memperoleh 50% kepentingan pada tahun 2002. Seterusnya, baki 50% pemilikan telah dijual kepada syarikat pelaburan swasta Australia. Pada bulan Julai 2014, Westfield Group menjadi dua syarikat (Scentre Group dan Westfield Corporation). Bahagian Westfield Group kini dimiliki oleh Scentre Group. [2]

Naik taraf[sunting | sunting sumber]

2004-2006 menyaksikan pengembangan utama di utara pusat; sebuah gelanggang makanan yang besar, jalur fesyen dan kompleks Reading Cinemas telah dibina. [perlu rujukan]

Peningkatan besar pusat itu siap pada Ogos 2013. Ia memperluaskan pusat ke utara-barat, bersebelahan dengan David Jones dan Harris Scarfe dan memperkenalkan sistem parkir berbayar.[3] Target menjadi penyewa utama serta kira-kira 40 peruncit tambahan ditambah.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Westfield Group - Westfield West Lakes
  2. ^ Condon, Turi (20 June 2014). "Westfield restructure a success: Lowy". The Australian Business Review. Dicapai pada 14 October 2014.
  3. ^ http://www.westfield.com.au/westlakes/info

Templat:Pusat membeli-belah di Australia Selatan


Templat:Adelaide-stub