Wikipedia:Senarai idea rencana yang buruk

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Mengambil "swafoto" adalah menyeronokkan untuk anda dan rakan-rakan anda. Melakukan perkara yang sama di Wikipedia - membuat rencana mengenai diri anda - adalah menentang peraturan.

Berikut ialah senarai idea rencana yang muncul berulang kali dalam Rencana untuk penghapusan (AfD). Sila fikir dua kali sebelum membuat rencana mengenai mana-mana yang berikut:

  1. Anda atau organisasi anda – termasuk kumpulan band yang mana anda merupakan ahli atau pekerja, walaupun jika ia dikenali!
  2. Satu topik yang tidak ada sumber yang diterbitkan, boleh dipercayai, dan sumber pihak ketiga wujud.
  3. Seseorang, sesuatu tempat atau idea yang anda atau rakan anda ada-adakan.
  4. Apa-apa sahaja yang anda tidak akan tulis sekurang-kurangnya satu ayat lengkap.
  5. Jalan tempat anda tinggal (kecuali ia memenuhi piawaian yang diterima).
  6. Rencana kedua tentang topik yang sedia ada; anda boleh sahaja menyunting rencana yang ada. Gunakan butang Carian untuk mengetahui di mana ia berada.
  7. Bangunan asrama anda (kecuali ia sebuah bangunan yang disenaraikan sebagai warisan).
  8. Kelab anda, masyarakat, persaudaraan, pertubuhan atau mana-mana kumpulan sekolah/kolej lain (kecuali ia terkenal dan dilindungi oleh sumber bebas).
  9. Persatuan rahsia yang benar-benar rahsia, dan maklumat rahsia lain yang didedahkan untuk kali pertama. (tiada penyelidikan asal)
  10. Butiran terperinci khusus yang sedikit sahaja orang beri perhatian khusus.
  11. Subjek yang tidak boleh dipelajari, atau ilmu yang hanya berkaitan dengan topik lain.
  12. Mana-mana rencana di mana anda ingin ketengahkan sudut pandangan anda pada sesebuah topik apabila terdapat banyak pandangan. Jangkakan semua pandangan, walaupun kritikal atau negatif, untuk muncul dalam mana-mana rencana yang anda buat!
  13. Sesebuah rencana baru untuk menambah rencana yang sudah ada yang anda fikir tidak menonjolkan idea anda secara jelas.
  14. Mana-mana subjek yang boleh didokumenkan hanya dengan merujuk kepada yang asal, sama ada filem, rakaman atau gambar. Satu contoh ialah rencana mengenai watak-watak filem apabila satu-satunya maklumat mengenai watak-watak ini hanyalah wujud dalam filem di mana ia muncul.
  15. Benda hebat terbaru yang anda buat di sekolah.
  16. Résumé anda atau apa-apa yang menyerupainya.
  17. Mana-mana rencana yang dikhaskan semata-mata untuk mengumumkan bahawa seseorang atau sesuatu itu hebat, menarik, tertarik, sejuk, swag, atau manusia, mitos, legenda. Lihat WP: PEACOCK.
  18. Apa-apa rencana yang dikhaskan semata-mata untuk mengumumkan bahawa seseorang itu gay, lesbian, lelaki, wanita, berkahwin, bercerai atau dengan kata lain, drama dalam apa jua bentuk.
  19. Sebarang rencana mengenai penafian.
  20. Sebarang rencana yang memanggil mana-mana pengguna Wikipedia yang paling teruk. Lihat WP: NPA dan WP: ATP.
  21. Sebarang rencana mengenai rencana lain.
  22. Sebarang rencana bagi setiap milisaat dalam sejarah. Melainkan satu pengecualian.
  23. Sebarang rencana mengenai penjelasan rencana lain apabila menjelaskan rencana lain.