Winx Club (Musim 7)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Musim ketujuh diumumkan oleh Nickelodeon dan Rainbow pada tahun 2014. Musim Ketujuh memfokuskan tentang haiwan pari - pari yang perlu dilindungi oleh Winx kerana setiap haiwan pari - pari mempunyai kebolehan magik yang tersendiri dan menjadi punca keseimbangan Dimensi Magik. Winx mendapati ancaman terbaharu mereka, Kalshara yang bertukar bentuk badan dan abangnya yang merupakan ahli sihir lelaki, Brafilius cuba mendapat kuasa utama haiwan pari - pari. Untuk mengelak mereka mendapatkannya, Winx mesti mendapatkan kuasa Butterflix, Tynix dan bersatu dengan haiwan pari - pari.

Di Greece ianya mula disiarkan pada 24 May 2015, Episod di dalam Bahasa Inggeris mula ditayangkan di Asia pada 22 Jun 2015 - 26 Jun 2015, di UK dan Ireland pada 4 July.

Musim 7 Title Tarikh diudarakan di Itali
(Rai Gulp)
Tarikh diudarakan di Amerika Syarikat
(Nick Jr.)
1 (157) Il parco naturale di Alfea
"The Alfea Natural Park"
September 21, 2015TBA
Faragonda menunjukkan Roxy dan seluruh ahli Winx, Taman Semula Jadi Alfea, yang dia dicipta untuk menyambut spesimen terakhir Fairy Haiwan di alam semesta ajaib. Malangnya, tiba-tiba seekor burung gagak yang melarikan digmoles terakhir dan mudah keluar melalui perisai yang hanya boleh dimasuki atau keluar oleh mereka yang pari - pari. Kuasa Bloomix Winx adalah tidak berkesan dalam menghentikan gagak dari menculik Digmole.
2 (158) Giovani fate crescono
"Young Fairies Grow Up"
September 21, 2015TBA
Winx dan Roxy menerima tujuh batu memori daripada pengetua untuk perjalanan kembali ke masa: hanya dengan cara ini, mereka akan dapat untuk menyelamatkan Digmoles. Pada Alfea pada masa lalu kala, Winx terkejut seorang tidak lain hanya Faraganda yang muda (seorang pelajar mahasiswa ketika itu), yang mempunyai salah satu digmoles sebagai haiwan pari - pari sendiri. Tetapi rakan sebiliknya, Kalshara, mempunyai rancangan yang melibatkan dewan purba di mana sumber yang luas menetap sihir liar.
3 (159) Butterflix
"Butterflix"
September 22, 2015TBA
Kalshara, pari - pari muda dengan niat yang jahat, menguruskan untuk mempunyai akses kepada dewan lama Alfea College, di mana sihir liar tinggal dan bertukar menjadi agresif, seperti haiwan pelbagai makhluk. Dengan menyeberangi sumber sihir liar, dia menjadi seperti haiwan pelbagai makhluk. Dia kemudian dengan kejam mengubah saudara kekoknya, Brafilius, menjadi makhluk yang sama dan adalah yang pertama untuk bergerak dengan Kalshara untuk mencari haiwan pari - pari yang mempunyai kuasa mutlak, yang akan memberikan kawalan jumlah itu lebih semua haiwan pari - pari. Roxy dan seluruh ahlu Winx berjaya menyelamatkan digmoles. Sebagai ganjaran untuk kepahlawanan mereka, Winx mencapai transformasi Butterflix dan kembali ke masa kini.
4 (160) Il primo colore dell'universo
"The First Color of the Universe"
September 22, 2015TBA
Dengan kebolehan magik haiwan Roxy yang sangat kuat, Winx menemui dari digmoles bahawa haiwan pari - pari dengan warna yang pertama alam semesta itu sendiri mempunyai kuasa mutlak. Mereka kembali ke taman, di mana mereka menemui satu kura-kura purba. Roxy mengikuti jejak yang berbeza dan terpisah daripada rakan baiknya 'tetapi diserang hendap oleh Brafilius, yang mengambil batu memori dan melarikan satu lagi haiwan pari - pari.
5 (161) Un amico dal passato
"A Friend from the Past"
September 23, 2015TBA
Setelah mengambil batu memori Roxy, Brafilius mampu berjalan kembali ke masa. Winx, tidak termasuk Roxy, kembali ke zaman prasejarah dan menghadapi dinosaur ganas. Aisha bersatu dengan haiwan pari - pari yang bernama Squonk.
6 (162) Avventura su Lynphea
"Adventure on Lynphea"
September 23, 2015TBA
Roxy memberitahu Winx bahawa spesis serigalamagi terancam. Winx pergi ke Lynphea untuk melihat apa yang berlaku di sana dengan serigalamagi dan terperangkap dalam racun kulat, yang menyebabkan mereka kebolehan Butterflix tidak berguna.
7 (163) Attenti al Magilupo
"Beware of the Wolf"
September 24, 2015TBA
Dengan bantuan Miele, Winx berjaya untuk mengalahkankulat yang berbisa dengan tidak langsung dengan kuasa Butterflix. Flora menyelamatkan Amrok dan rakan- rakan serigala maginya, yang mengakibatkan perkara yang luar biasa yang kuat,mereka bersatu antara satu sama lain.
8 (164) Ritorno al medioevo
"Back in the Middle Ages"
September 24, 2015TBA
Selepas gagal untuk membuat Squonk dan Amarok berkawan satu sama lain, Winx menggunakan batu Memori untuk perjalanan kembali ke zaman pertengahan Itali di mana Quillcats sepatutnya hidup di bumi. Tetapi Brafilius berada di situ juga untuk memastikan Quillcat ditangkap.
9 (165) Il gatto magico
"The Fairy Cat"
September 25, 2015TBA
Orlando, seorang penyanyi yang tahu bagaimana untuk memanggil Quillcat, memutuskan untuk membantu Winx. Brafilius menyerang hendap kucing, tetapi Musa memberhentikan dia dengan kuasa Butterflixnya yang luar biasa. Oleh itu, Musa bersatu dengan Critty.
10 (166) Winx in trappola!
"Winx Trapped!"
September 25, 2015TBA

Kalshara berazam untuk mengetahui jika Critty mempunyai kuasa mutlak yang dia dan abangnya cari. Jadi di tengah malam dia berusaha untuk ke Alfea untuk menculik Quillcat, Amarok dan haiwan pari - pari lain bangun dan mengejutkan Winx dan Winx bertukar dan terbang keluar untuk mencari Critty. Sewaktu dalam perjalanan Stella bersatu dengan haiwan pari - pari dipanggil Shiny dan mengikutinya bukannya Musa.

Winx yang lain (kecuali Stella) membawa jalan mereka ke pangkalan Kalshara di mana mereka akan disambut oleh haiwan parj - pari yang telah dipukau, tetapi Stella dan Shiny menyelamatkan hari.
11 (167) Missione nella giungla
"Mission in the Jungle"
September 26, 2015TBA
Episod bermula dengan Stella cuba untuk mendapatkan Haiwan pari - pari untuk bersedia untuk pertunjukan fesyen yang dia rancang, tetapi malangnya ianya menjadi tidak betul tetapi dia mampu untuk membaiki ia dan pergi ke Winx apabila dia diberitahu Roxy yang mereka mempunyai misi untuk mereka.Harimau Sumatera sedang diburu oleh pemburu haram pelik yang berubah bentuk . The Winx tiba di bumi selepas Shiny menyebabkan kapal rosak. Di atas tanah yang Winx berpecah Musa, Flora, Bloom dan Sky mengembara ke dalam hutan di mana mereka menemui pemburu haram berbentuk berlainan, Sementara itu, Aisha, Tecna, Stella dan Nex mencari anak harimau.
12 (168) Un animale fatato per Tecna
"A Fairy Animal for Tecna"
September 26, 2015TBA

Brafilius bergerak kembali ke masa menggunakan permata Roxy dan tiba di teras Purba Zenith. Sementara itu Roxy meminta semua haiwan pari - pari untuk datang ke biliknya supaya dia boleh melihat jika teorinya ke atas mereka adalah betul.Kemudian, dia mendapati Critty hilang; Roxy pergi untuk mendapatkan dia meninggalkan Amarok, Squonk dan Shiny sahaja. Sementara Roxy ke bilik Winx, dia ditawarkan sarapan. Sementara itu Shiny mendapat bergaduh dengan burung Roxy dan menyebabkan kesan domino, berakhir dengan salah satu daripada Glob Magic pecah, The Winx mendengar kekecohan dan tergesa-gesa ke bilik Roxy dan Aisha melihat glob pecah dan Roxy memberitahu bahawa mereka tidak dapat melihat haiwan yang berada dalam bahaya. Tecna menjelaskan dia mempunyai penyelesaian dan Winx pergi ke Zenith. Sementara itu Brafilius bermain dengan teras dan mengambil Flitter keluar dari kedudukannya menyebabkan Zenith tidak stabil, dia juga tidak sengaja memerangkap dirinya dalam paip. Winx keliru dengan keadaan huru-hara di bandar Zenith dan menggunakan batu memori untuk perjalanan kembali dan menterbalikkan apa Brafilius lakukan.

Tecna menyetabilkan teras dan bon ajaib dengan Flitter.
13 (169) Il segreto dell'unicorno
"The Unicorn's Secret"
September 27, 2015TBA
Winx mengembara ke hutan buluh China untuk menyelamatkan panda dari makhluk misteri. Ianya telah didedahkan bahawa makhluk itu ialah unicorn yang terkena magik liar. Akhirnya, Bloom terikat dengan unicorn dan menjadikan ia ke dalam bentuk asal.
14 (170) Potere Tynix
"Tynix Transformation"
September 27, 2015TBA
Sekaran Winx telah terikat dengan enam Fairy Haiwan, mereka perlu mencapai keharmonian di antara mereka. Selepas itu enam haiwan akan memberitahu mereka rahsia ia disimpan - Mereka adalah haiwan yang menjaga warna pertama alam semesta. Juga, mereka akan memberikan mereka gelang ajaib yang akan membolehkan mereka bertukar kepada Tynix. Tynix membolehkan mereka meneroka MiniWorlds yang menyokong setiap ekosistem.
15 (171) Le pietre magiche
"The Magic Stones"
September 28, 2015TBA
Naga - naga dalam keadaan lemah kerana api Pyros telah diserap oleh Pontianak Api. Permintaan Kalshara sebagai melepaskan pertukaran untuk memanggil kembali. Namun mereka tidak tahu jika mereka boleh mempercayai katanya, tetapi mereka tahu bahawa mereka boleh mempercayai kuasa Tynix, jadi Winx dan haiwan pari - pari mereka memasuki MiniWorld batu permata dengan harapan bahawa mereka akan membawa api kembali dan menyelamatkan naga di Pyros.
16 (172) Ritorno a Baia Paradiso
"Back to Paradise Bay"
September 28, 2015TBA
Winx belajar bahawa keseluruhan ekosistem dalam bahaya, jadi mereka bekerja keras dengan Specialist bersama-sama dengan Roxy untuk menyelesaikan misteri. Mereka akan masuk ke dalam MiniWorlds sekali lagi dengan pergi ke Paradise Bay.
17 (173) Viaggio in una goccia
"Lost in a Droplet"
September 29, 2015TBA
Winx perlu berkembang permata baru cahaya, merela mengembara ke Penyangga Air di mana mereka semua akan menanamnya satu.
18 (174) Il rapimento di Stella
"Banana Day"
September 29, 2015TBA
Winx menyelamatkan beberapa lemur dengan menghantar mereka kembali ke habitat semula jadi mereka, sementara itu Kalshara dan Brafilius meletakkan sihir liar pada beberapa pisang menjadikan mereka menjadi raksasa.
19 (175) L'arcobaleno di Magic
"The Magix Rainbow"
September 30, 2015TBA

Winx sedang mempamerkan haiwan pari - pari mereka di Domino, sehingga Roxy memberitahu mereka bahawa makhluk daripada Mantle Rainbow pada Graynor adalah dalam kesusahan. Sementara itu, Kalshara mengganggu perintah itu antara sihir liar dan magik pari - pari apabila dia cuba untuk menangkap makhluk, berfikir ia mempunyai kuasa mutlak.

'Nota:' Ini adalah kali kedua Winx Club menghadapi makhluk Rainbow mantel, yang dalam episod keenam musim kelima.
20 (176) Baby Winx
"Baby Winx"
September 30, 2015TBA
Kalshara percaya bahawa salah satu daripada haiwan pari - pari terikat dengan Winx mengandungi kuasa mutlak. Dia dan Brafilius memasang jerat bagi enam pari - pari, menjadikan mereka kanak-kanak perempuan.
21 (177) Pazzo, pazza mondo
"It's a Crazy, Crazy World!"
Oktober 1, 2015TBA
Winx diberi amaran oleh Roxy bahawa dalam Ethiopia cranes(haiwa pari - pari) berada dalam bahaya yang besar kerana sihir liar di sana.Pada masa yang sama Kalshara dan Brafilius membuat perancangan untuk mengetahui haiwan mempunyai kuasa.Selepas menyelamatkan cranes dari Ethiopia dan menggunakan kuasa Tynix mereka untuk menyelamatkan cranes serta Pixies dan Winx bertemu dengan digmole dan memberitahu bahawa itu haiwan pari - pari yang bersatu dengan Faraganda, tetapi Kalshara berubah menjadi digmole untuk mencari kuasa ulimate.
22 (178) Il Regno dei diamanti
"The Kingdom of Diamonds"
Oktober 1, 2015TBA
Winx Club kembali ke Alfea dan cuba untuk digmole berhubung dengan Faragonda dan semuanya berjalan lancar seperti yang Puan Faragonda ingat.Semasa mencari tahu yang haiwan mempunyai kuasa mutlak, Bloom menyedari bahawa ada dunia mini dalam kristal yang kelihatan seperti seekor digmole. Pada akhirnya ketika Winx memulihkan kuasa Kerajaan berlian, Flora terperangkap di tempat batuan taman yang terjatuh.Dapat ke Winx menyelamatkan Flora, sebelum semuanya terlambat?
23 (179) Il cuore di Alfea
"The Secret of Alfea"
Oktober 2, 2015TBA
Kembali di Kerajaan Berlian, Amarok menyelamatkan Flora dan mereka mengembalikan kuasa mutlak kristal dan apabila mereka kembali semula ke Alfea Kalshara meninggalkan bentuk digmolenya untuk menangkap kuasa mutlak dari Winx.Mereka menikmati kejayaam dan bergabung dengan Brafiluis teatapi mempunyai konflik antara satu sama lain dan Brafilius mengambil kuasa mutlak dari Kalshara dan memanggil haiwan pari - pari yang paling berkuasa dalam Dimensi Magik dan ia milik Trix, mereka mempunyai haiwan pari -pari yang paling berkuasa dan dengan itu kembali semula ke dalam dunia sebenar untuk membalas dendam pada Winx yang memerangkap mereka dalam Legendarium.
24 (180) La farfalla dorata
"The Golden Butterfly"
Oktober 2, 2015TBA
25 (181) Un patto inatteso
"New Magic Harmony"
Oktober 3, 2015TBA
26 (182) Il potere degli animali fatati
"The Power of the Fairy Animals"
Oktober 3, 2015TBA

Rujukan[sunting | sunting sumber]