Miyako Inoue

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Yolei Inoue)
Miyako Inoue
Watak Digimon
Yolei Inoue from Digimon Adventure 02
Kemunculan pertama

Our War Game
Disuarakan oleh

Rio Natsuki (Jepun)
Tifanie Christun (Inggeris)
Nama Inggeris

Yolei Inoue
Gred / Darjah

6[perlu rujukan]
Trait

Love & Sincerity
Digimon

Hawkmon

Miyako Inoue (Jepun: 井ノ上 京, Hepburn: Inoue Miyako) juga dikenali sebagai Yolei Inoue, Merupakan sebuah watak dalam manga dan anime Digimon Adventure 02.

Dia bekerja untuk Hawkmon dan oleh karena itu merupakan yang pertama pusat DigiDestined yang akan berdigimon dengan lawan seks Digimon, sebagai Hawkmon adalah lelaki. Yolei adalah sentuhan pada sisi geeky, bandel, cheeky dan impulsif. Walaupun dia keras dan agak tebal, dia sangat ikhlas dan benar kepada perasaan ke titik di mana ia selalu kurang menyedari orang lain atau bagaimana perasaan dia akan mempengaruhi mereka. Yolei adalah bersifat kasihan dan murah, tetapi mampu menjadi tegas dan pandai.

Yolei paling penting adalah keterampilan teknik kejagaan dia, dia dapat memperbaiki apapun dari pemanggangan oven ke komputer. Dia membantu keluarganya di Ai-Mart kenyamanan toko, Cody Hida (Iori Hida di Jepun) dan Takeru Takaishi tinggal Dia bekerja di sana dan selalu mengambil makanan dari pasukan ke kumpulan dan mereka pernah-Digimon dengan lapar. Dia tertarik pada Ken Ichijouji dan idolizes Mimi Tachikawa dan Koushiro Izumi. Dia seolah-olah yang bongsu dari empat saudara kandung: ia memiliki dua saudara perempuan (SMA umur Momoe, SMP umur Chizuru) dan saudara lelaki (college-Mantarou terikat).