3 Hero Pencen Dalam Kain Ketat Isabela (drama)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
3 Hero Pencen Dalam Kain Ketat Isabela
PenulisLakon layar: Mohd Nizam Hj Nazir
Dihasilkan olehJD Production Sdn Bhd
SinematografiWarna, Drama
Tarikh tayangan
2009
NegaraMalaysia
BahasaBahasa Melayu

Drama 3 Hero Pencen Dalam Kain Ketat Isabelaa merupakan sebuah drama keluaran JD Production Sdn Bhd di Malaysia. 3 Hero Pencen dalam Kain Ketat Isabella mengisahkan tiga sekawan yang ingin berehat dan menghabiskan masa mereka bersama-sama setelah mereka bersara dari kerja masing-masing.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

2 bakat baru yang muncul dalam drama ini adalah Khairil (sebagai Iqbal, anak kepada Ghafor yang tinggal di Kuala Lumpur) dan Naim (sebagai Zen, lelaki yang membunuh Isabella).

Penerbitan[sunting | sunting sumber]

Lokasi penggambaran drama ini berlaku sekitar Kuala Lumpur dan mengambil masa 8 hari untuk selesai penggambaran. Drama ini di tayangkan di ASTRO PRIMA.

Ringkasan[sunting | sunting sumber]

Drama 3 Hero Pencen Dalam Kain Ketat Isabela mengisahkan mengenai golongan yang baru hendah pencen kerja bertemu dengan remaja yang cantik jelita di kota raya Kuala Lumpur. Ia memaparkan kisah 3 orang lelaki yang baru hendak pencen kerja dan merancang percutian mereka di Kuala Lumpur. 3 lelaki itu ialah Ghafor (Zaibo), Jayos (MR OS) dan Mahmud ( Bob Lokman).

Di Kuala Lumpur mereka terpikat dengan seorang gadis yang bernama Isabella yang bekerja sebagai GRO. Mereka bertiga berkenalan dengan Isabella di tempat yang berlainan dan masing-masing menaruh hati tanpa antara mereka bertiga mengetahuinya.

Isabella pula adalah nama samaran yang digunakan oleh Nurbella yang ingin membalas dendam kepada lelaki-lelaki. Isabella yang sebenar telah mati 6 tahun yang lalu dan kematiannya disaksikan oleh Nurbella, adik Isabella.

Isabella/Nurbella setiap hari menggoda lelaki ditempat kerjanya dan mengenakankan mereka dengan mengikis harta serta memperbodoh-bodohkan lelaki yang berjaya digodanya.

Ghafor, Jayos dan Mahmud akhirnya mengetahui bahawa Isabella yang sebenar telah mati dan mereka juga tahu bahawa Isabella/Nurbella terpaksa bekerja sebagai GRO hanya kerana ingin membalas dendam terhadap kematian kakaknya yang dirogol oleh lelaki bernama Zen.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]