Deskera

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Deskera Holdings Ltd
Jenis/bentuk sahSyarikat persendirian
IndustriPerisian Komputer (teknologi Cloud)
Ditubuhkan2008
PengasasShashank Dixit
Ibu pejabatSingapura
Tapak webDeskera
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Deskera adalah sebuah syarikat swasta yang berpangkalan di Singapura dan adalah sebuah pembekal perisian bersepadu perniagaan awan. Secara khusus, bidang utama perkhidmatan perisian syarikat: perancangan sumber perusahaan (ERP), pengurusan perhubungan pelanggan (CRM), pengurusan produk (PM) dan sistem pengurusan sumber manusia.[1]

Sejarah[sunting | sunting sumber]

Deskera ditubuhkan pada tahun 2008 oleh Shashank Dixit (Syarikat itu telah dilancarkan secara rasmi pada tahun 2006 sebagai permulaan di Lembah Silikon).

Pada akhir Disember 2015, syarikat telah membuat dokumen tawaran awal untuk penyenaraian di Catalist.[2][3]

Pada bulan Mei, 2016 telah melancarkan program pembangunan kemahiran teknologi ERP Cloud untuk PKS India dan pelajar dari institusi pendidikan.

Pada awal musim panas 2016, perisian Deskera ini Enterprise Resource Planning (ERP) dibenarkan PKS untuk mendapatkan pinjaman. Dengan bantuan Deskera ERP, perusahaan boleh memohon pinjaman jika perisian Deskera ini disepadukan dengan sistem bank. Perisian ini juga akan menyelesaikan isu-isu seperti NPAs atau pinjaman lapuk dan kekurangan dana untuk PKS.

Pengiktirafan[sunting | sunting sumber]

Pada bulan Oktober 2015, Deskera telah dianugerahkan 2015 Amalan Terbaik Frost & Sullivan Asia Pasifik Anugerah Asia Tenggara Kepimpinan Pasaran untuk Permohonan Perniagaan Integrated sebagai Khidmat (BPaaS).

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Company Overview of Deskera Holdings Ltd" (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 28 Jun 2016.
  2. ^ "Cloud-based software provider Deskera heads for Catalist listing" (dalam bahasa Inggeris). The Straits Times. Dicapai pada 28 Jun 2016. 4 Januari 2016
  3. ^ Cai Haoxiang. "Software provider Deskera plans Catalist listing" (dalam bahasa Inggeris). Business Times (Singapore). Dicapai pada 28 Jun 2016.