More4

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Fail:More4 logo.svg

More4 adalah sebuah televisyen digital channel, yang dimiliki oleh Saluran Empat Televisyen Corporation. Saluran dilancarkan pada 10 oktober tahun 2005.[1]

Saluran dijalankan Freeview, pada satelit penyiar Freesat dan Langit dan di UK rangkaian kabel Perawan Media. Di Switzerland saluran yang ada di Switzerland! dan di Ireland pada Perawan Media Ireland, Magnet Rangkaian dan Langit.

Kandungan[sunting | sunting sumber]

Apabila saluran pertama dilancarkan pada tahun 2005, ia digalakkan penonton dengan menunjukkan pertama berjalan amat terkenal KAMI drama termasuk Sayap Barat, menunjukkan musim 6 dan 7 kembali ke belakang, dari kakak digital stesen E4 untuk More4 dan Tanpa Jejak dari Channel 4. Saluran juga membawa (atau telah dibawa) Amerika yang lain import seperti The Daily Show, Membendung Anda Semangat, dan mengulangi Channel 4 program termasuk rancangan permainan Deal or No Deal, realitas TV menunjukkan anak Nakal Kamp, penyiasatan siri Kiriman, dan kontroversi BodyShock. Siang hari kandungan termasuk filem-filem klasik dan reruns menunjukkan seperti Hill Street Blues dan ER.

Saluran juga dibawa Morgan Spurlock's rancangan realiti TV 30 Hari dan Amerika drama seperti Yang lebih Dekat. Saluran ditampilkan malam perbincangan program Starkey itu Kata Terakhir yang dianjurkan oleh David Starkey semasa musim Luruh line-up. Ini menunjukkan pada asalnya disebut Perkataan Terakhir dan host seli dengan Stanley Johnson, Mark Dolan, Hardeep Singh Kohli dan David Mitchell dan kadang-kadang tamu spesial tuan rumah seperti Morgan Spurlock.

Pada pertengahan hari, ia menunjukkan jam lama dan ciri-ciri dokumentari panjang termasuk Channel 4 Canggih filem. Pada malam pertama, saluran yang dipimpin dengan menyindir docudrama Yang Sangat Sosial Setiausaha tentang hubungan antara David Blunkett, bekas British Sekretaris Rumah, dan Kimberly Quinn.

Pada bulan April tahun 2006, More4 siaran langsung hypnosurgery hernia operasi.

Setelah menunjukkan semua lima hari minggu edisi The Daily Show sejak More4 pelancaran, pada januari 2011 saluran turunkan komitmen untuk satu episod seminggu dalam usaha untuk meningkatkan pelaburan dalam seni program.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah.

Pada 23 januari 2012, More4 menumpukan semula ke arah yang lebih gaya hidup berdasarkan kandungan.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. Dokumentari yang pernah disiarkan di saluran bergerak ke stesen ibu bapa Channel 4. Sebelum ini, More4 tertumpu pada gaya hidup, dokumentari dan seni program bersaing dengan BBC Empat dan Langit Seni. Saluran siaran antara 09:00-06:00 setiap hari.

Jenama[sunting | sunting sumber]

Fail:More4 (logo).svg
More4 logo dari 10 oktober tahun 2005 – 22 januari 2012

2005-2012[sunting | sunting sumber]

More4 berkongsi melihat 2005-2007 BARB angka-angka

Pada bulan September 2005, Channel 4 mula berjalan penggoda trailer-nya untuk yang baru station (walaupun nama itu tidak disebutkan tidak melihat dalam iklan).Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. Menunjukkan neon huruf, penggoda membayangkan "hiburan dewasa". Beberapa orang mungkin telah keliru dengan sengaja double-maksud ini trailer dan tersilap dianggap saluran baru akan menjadi pornografi alam.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. The Daily Mail menolak untuk menerima pelancaran iklan untuk saluran di sekolah ini. Iklan bermula pada akhir September membuat lebih jelas bahwa "hiburan dewasa" yang ditawarkan adalah 'pintar dan berwawasan' pengaturcaraan. Melihat angka-angka untuk pelancaran tarikh memberikan More4 rata-rata angka 269,000 penonton, dibandingkan ke E4's 296,000. Asal More4 jenama telah direka oleh Putaran.

2012–hadir[sunting | sunting sumber]

Pada 23 januari 2012, More4 pakai logo baru dan di udara jenama.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. logo dan saluran idents telah direka oleh London-berdasarkan reka bentuk dan gerakan syarikat ManvsMachine dan Channel 4 di-rumah agensi, 4Creative.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. penyusunan jenama bertepatan dengan saluran kita beralih ke arah yang lebih kandungan gaya hidup dan bergerak jauh dari dokumentari dan seni. Itu idents fokus pada mekanikal yang bergerak "buku skrap" yang juga merujuk ke buku Skrap Digital platform.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah.

Ketersediaan[sunting | sunting sumber]

Ruang terpelihara di Freeview multiplex C untuk saluran. Bagaimanapun, walaupun Channel 4 mengatakan bahawa channel akan muncul di multiplex C, saluran muncul di multiplex 2. Tempat pemegang muncul di Freeview HARGAI di nombor 13 pada 13 September dan setelah beberapa waktu, berlari perulangan penggoda trailer. More4 +1 menjadi tersedia di DTT platform di 14 bulan desember 2005. Ia telah dikeluarkan pada 18 Mei 2006, untuk membuat jalan untuk liputan langsung Big Brother, dan Freeview pelancaran Film4 kemudian pada tahun.

Ketika More4 boleh didapati di paling kabel platform, More4 +1 ada di Media Virgin sampai 20 agustus tahun 2007 saat ia telah digantikan oleh Channel 4 +1 seluruh rangkaian televisyen digital. Ia adalah re-ditambah 15 januari tahun 2013.

Walaupun pengiklanan awal dan rasmi komunikasi internet, bahawa ia akan menjadi bebas-ke-udara pada satelit, More4 dienkripsi di bawah Langit membayar TV skim sampai 6 Mei 2008 ketika ia jatuh NDS enkripsi dan pergi bebas-ke-udara. Ia bergabung BBC dan MENGULANGI baru satelit platform, Freesat pada hari yang sama.

More4 adalah yang ada di luar UK di mana ia boleh didapati untuk penonton di Irlandia melalui Langit dan Dara Media Ireland's perkhidmatan digital. Ini membawa ke lebih spekulasi yang Channel 4 akhirnya akan melancarkan pada Langit di Irlandia, yang ia lakukan pada bulan desember 2006. Channel 4 telah membuat perdana lain saluran: E4, E4 +1, Film4 dan Film4 +1 ada di Irlandia melalui Langit, Perawan Media Ireland digital penyedia TV. Channel 4 sendiri yang ada pada hampir semua orang Irlandia kabel dan MMDS systems (dalam beberapa kes Channel 4 digantikan dengan S4C). Di Switzerland, saluran yang ada antara lain Channel 4 dicap saluran pada ANDA! Switzerland dan pada Swisscom TV.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah.

More4 +2 dilancarkan pada 16 April 2012 di Langit.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. sementara channel, yang disiarkan untuk tempoh yang terhad antara 7.:45 pm dan 11.00 malam, itu tidak bertahan lama, karena ia ditutup pada 26 juni 2012 di hadapan pelancaran 4seven di 4 July.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah.

More4 HD[sunting | sunting sumber]

Channel 4-nantikan yang More4 HD akan melancarkan pada 2011, bagaimanapun pelancaran tidak berlaku.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. Sebagai sebahagian daripada More4 ini menjenamakan semula pada bulan januari 2012, ManvsMachine menciptakan saluran logo untuk More4 HD.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. Pada 14 September 2012, Channel 4 mengumumkan bahwa More4 HD akan melancarkan di Langit.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. saluran kemudian dilancarkan pada 4 februari 2013.Ralat petik: Pembukaan tag <ref> tidak tidak berfungsi atau mempunyai nama yang salah. More4 HD juga menjadi tersedia untuk Perawan Media penonton di saluran 203 pada 1 oktober tahun 2013.

Pengaturcaraan[sunting | sunting sumber]

Lihat juga[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Channel 4's More4 makes its debut". BBC News. 10 October 2005.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]