S.W.A.T. (siri TV 2017)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
S.W.A.T.
Fail:SWAT TV Series Logo.png
GenreAksi
Drama
Dibintangi oleh
Shemar Moore
Stephanie Sigman
Alex Russell
Lina Esco
Kenny Johnson
Peter Onorati
Jay Harrington
David Lim
Patrick St. Esprit
Amy Farrington
Rochelle Aytes
Anna Enger Ritch
Negara asalAmerika Syarikat
BahasaInggeris
Bilangan musim7
Bilangan episod139 (Senarai episod)
Penerbitan
Tempoh siaran44 minit
Syarikat penerbitan
Original Film
Perfect Storm Entertainment
CBS Studios
Sony Pictures Television
Penyiaran
Saluran asalCBS
Siaran asal2 November 2017 (2017-11-02) – 17 Mei 2024 (2024-05-17)
Kronologi
Rancangan berkaitan
S.W.A.T.
Laman sesawang

S.W.A.T. ialah siri televisyen drama tindakan prosedur Amerika, berdasarkan siri televisyen 1975 dan filem 2003 dengan nama yang sama. Aaron Rahsaan Thomas dan Shawn Ryan membangunkan siri baharu itu, yang ditayangkan di CBS pada 2 November 2017, dan diterbitkan oleh Original Film, CBS Studios dan Sony Pictures Television. Pada April 2022, siri ini telah diperbaharui untuk musim keenam yang ditayangkan pada 7 Oktober 2022. Pada Mei 2023, siri ini telah dibatalkan selepas enam musim di CBS, hanya untuk diperbaharui untuk musim ketujuh dan terakhir di CBS beberapa hari kemudian . Musim ketujuh ditayangkan pada 16 Februari 2024. Pada April 2024, keputusan musim akhir telah diterbalikkan dan rancangan itu diperbaharui untuk musim kelapan.

Pertunjukan itu wujud dalam alam semesta yang dikongsi bersama dengan drama jenayah FX The Shield, yang turut dicipta oleh Ryan.

Premis[sunting | sunting sumber]

Siri ini berpusat pada Sarjan Jabatan Polis Los Angeles Daniel "Hondo" Harrelson. Seorang warga tempatan dan bekas Marin Los Angeles sepanjang hayat, Hondo telah dipilih untuk mengetuai unit Senjata dan Taktik Khas "perhentian terakhir" baharu LAPD. Kerana dia berkulit hitam dan L.A. dilahirkan dan dibesarkan, Hondo berasa amat setia bukan sahaja kepada "saudara berbaju biru" tetapi juga kepada orang yang mereka layani.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]