Syed Ali Shahul Hameed

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Syed Ali Shahul Hameed
PekerjaanKetua Pegawai Eksekutif Berjaya Corporation Berhad
Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Berjaya Corporation Berhad
Memegang jawatan
1 April 2022
Didahului olehAbdul Jalil Abdul Rasheed

Syed Ali Shahul Hameed ialah Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Berjaya Corporation Berhad.[1] Syed Ali baru-baru ini merupakan ketua pegawai eksekutif anak syarikat tersenarai Berjaya Corporation Berhad, Berjaya Land Berhad,[2] jawatan yang akan dilepaskannya berkuat kuasa 1 April 2022. Beliau kemudiannya akan dilantik semula sebagai timbalan pengerusi di Berjaya Land Berhad.[3]

Dalam 25 tahun bersama kumpulan itu, beliau telah bertanggungjawab untuk usaha wajar dan penglibatan teknikal beberapa projek utama tempatan dan antarabangsa termasuk Inter-Continental dan Sheraton Hotels di Hanoi serta projek Four Seasons dan Ritz-Carlton di Kyoto dan Kuala Lumpur.[4]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Vivienne Cheng and Syed Ali appointed joint GCEOs of Berjaya Corporation Berhad whereas Datuk Abdul Rahim appointed as CEO of Berjaya Land Berhad". www.bursamalaysia.com (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 2022-03-23.
  2. ^ "Berjaya Land redesignates ED Syed Ali to CEO". www.theedgemarkets.com (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 2022-03-23.
  3. ^ "Berjaya Corp appoints Cheng, Syed Ali as joint CEOs". www.freemalaysiatoday.com (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 2022-03-23.
  4. ^ Kaur, Sharen. "New leadership team at Berjaya Corporation to guide the organisation forward". www.nst.com.my (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 2022-03-23.