Templat:SSM

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kedudukan undang-undang kesatuan sejenis
Perkahwinan
Dilaksanakan
Diiktirafkan

  1. Dipersembahkan di 13 negeri dan Mexico City, dan diiktiraf oleh semua negara dalam kes seperti itu
  2. Dilakukan di Belanda yang tepat, dan sebahagiannya diakui oleh Aruba, Curaçao dan Sint Maarten dalam kes seperti
  3. Tidak dilakukan atau tidak dikenali di Niue, Tokelau atau Kepulauan Cook
  4. Tidak pernah dilakukan atau tidak dikenali di Ireland Utara, pergantungan Sark atau Wilayah Caribbean
  5. Tidak dilakukan atau tidak diiktiraf dalam Samoa Amerika atau beberapa bidang kuasa suku
  6. Terhad kepada hak kediaman untuk pasangan asing (EU) atau penduduk sah (China)
  7. Pendaftaran terbuka di semua daerah kecuali Hualien, Penghu, Taitung dan Yunlin----

* Belum berkuatkuasa, tetapi tarikh akhir automatik yang ditetapkan oleh badan kehakiman untuk perkahwinan sejenis menjadi undang-undang

Portal LGBT

Templat:Convert to use Sidebar{{Documentation|content=

Kriteria pemasukan[sunting sumber]

Templat ini hanya merangkumi negara dengan keputusan muktamad mengenai kesatuan jantina yang sama untuk bidang kuasa penuh (negara / wilayah / negeri). Jika pendaftaran atau hakim individu memutuskan untuk membenarkan perkahwinan, bidang kuasa tersebut tidak termasuk di sini.

Sebagai contoh,

  • Untuk England dan Wales, kami hanya menyertakan perkahwinan sesama selepas tagihan menerima persetujuan diraja, iaitu ia ditandatangani oleh Ratu setelah diluluskan oleh Dewan Pertuanan dan Dewan Rakyat. Begitu juga, republik di mana tanda tangan eksekutif (contohnya, tanda tangan presiden atau gabenor) diperlukan, bidang kuasa hanya akan ditambah selepas tanda-tanda rasmi.

Sekiranya anda berpendapat bahawa perubahan adalah wajar, disarankan untuk menukar artikel yang bersesuaian dengan sumber yang boleh dipercayai, atau mencadangkan perubahan (dengan sumber) pada halaman perbincangan. Perubahan tanpa sumber adalah lebih mungkin untuk dikembalikan.

Nota[sunting sumber]

  • Perubahan pada templat ini mungkin tidak muncul dengan segera dalam pelbagai artikel kerana cache pelayan. Anda boleh memintas ini oleh purging cache pelayan semasa pada halaman artikel. Untuk akses cepat untuk membersihkan fungsi, aktifkan jam live UTC atau tab Purge di pilihan anda.

Templat berkaitan[sunting sumber]

  • Templat peta (membolehkan pengemaskinian tarikh "berkesan" di peta legenda) - Peta undang-undang dunia, [[:Templat:Perkahwinan sejenis di peta Amerika Syarikat |}}