The Nun

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
The Nun
Fail:TheNunPoster.jpg
Theatrical release poster
PengarahCorin Hardy
Lakon layarGary Dauberman
Cerita oleh
  • James Wan
  • Gary Dauberman
Dihasilkan oleh
Dibintangi
SinematografiMaxime Alexandre
Disunting oleh
  • Michel Aller
  • Ken Blackwell
Muzik olehAbel Korzeniowski
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehWarner Bros. Pictures
Tarikh tayangan
  • 7 September 2018 (2018-09-07)
Masa tayangan
96 minutes[1]
NegaraUnited States
BahasaEnglish

The Nun adalah filem seram ghaib tahun 2018 yang diarahkan oleh Corin Hardy.[2] Senario oleh Gary Dauberman adalah dari kisah oleh James Wan dan Dauberman.[3] Ia adalah spin-off dari The Conjuring 2 dan keluaran kelima dalam The Conjuring ' siri, dan bintang Demián Bichir, Taissa Farmiga dan Jonas Bloquet. Filem ini akan dikeluarkan di Amerika Syarikat dan Kanada pada 7 September 2018.[4]

Pada 2013 lalu, Valak kembali kejahatan dari purba. Sister Victoria meninggal sebab badanya luka. Sister Irene dan Father Burke sudah balik. Dalam 3 Pagi, Sister main Duit Syiling Iblis. Iblis memaksa rumahnya. Kerana beredar, Daniel hidup lagi untuk mencari jalan keluar.Sejarahnya bebas juga.Frenchie bersalah dalam hal ini. apabila sesuatu masih hidup. Valak mencekik Sister Irene. Father Burke cuba membuang roh Valak..Tapi, usahanya gagal dan roh kudus rosak. Sister Irene meludah darah depan muka Valak. Muka Valak digaru garu. Valak lemas. Akhirnya, dia mati. Sister Irene telah kembali kebenaran.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Sekuel[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "The Nun (2018)". Box Office Mojo. IMDb. Dicapai pada August 27, 2018.
  2. ^ Collis, Clark (August 7, 2017). "James Wan gives update on The Conjuring 3". Entertainment Weekly. Dicapai pada August 9, 2017.
  3. ^ Fleming Jr, Mike (February 2, 2017). "Corin Hardy Takes Vow To Helm 'The Nun,' New Line's 'Conjuring' Spinoff". Deadline Hollywood. Dicapai pada May 3, 2017.
  4. ^ D'Alessandro, Anthony (February 13, 2018). "'The Nun' Moves To Warner Bros' New Favorite Spot On Calendar: Post-Labor Day Weekend". Deadline Hollywood. Dicapai pada March 31, 2018.