To All the Boys: P.S. I Still Love You

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
To All the Boys:
P.S. I Still Love You
PengarahMichael Fimognari
Lakon layar
BerdasarkanP.S. I Still Love You oleh
Jenny Han
Dihasilkan olehMatt Kaplan
Dibintangi
SinematografiMichael Fimognari
Disunting olehJoe Klotz
Muzik olehJoe Wong
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehNetflix
Tarikh tayangan
  • 12 Februari 2020 (2020-02-12)
Masa tayangan
102 minit
NegaraAmerika Syarikat
BahasaInggeris
Bajet$18 juta

To All the Boys: P.S. I Still Love You ialah filem komedi romantik remaja Amerika Syarikat 2020 arahan Michael Fimognari dan ditulis oleh Sofia Alvarez dan J. Mills Goodloe. Filem ini dibintangi oleh Lana Condor, Noah Centineo, Janel Parrish, Anna Cathcart, Trezzo Mahoro, Madeleine Arthur, Emilija Baranac, Jordan Fisher, Ross Butler dan John Corbett. Filem ini berdasarkan pada novel Jenny Han 2015, P.S. I Still Love You.

Filem ini merupakan kesinambungan dari filem To All the Boys I've Loved Before (2018), dan ansuran kedua dalam siri filem To All the Boys I've Loved Before. Filem ini dikeluarkan pada 12 Februari 2020 secara eksklusif di Netflix, dengan filem ketiga berjudul To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean.[1]

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Sambutan[sunting | sunting sumber]

Di laman agregasi ulasan Rotten Tomatoes, filem ini memiliki penarafan persetujuan 74% berdasarkan 66 ulasan, dengan penarafan rata-rata 6.67/10. Konsensus kritis laman web tersebut berbunyi, "To All the Boys: P.S. I Love You mungkin terasa seperti kurang lebih baik daripada yang sebelumnya, tetapi peminat masih harus melihat ini sebagai kesinambungan yang layak."[2] Di Metacritic, filem ini memiliki skor rata-rata tertimbang 54 dari 100, berdasarkan ulasan dari 16 kritikan, yang menunjukkan "tinjauan campuran atau rata-rata".[3]

Nick Allen dari RogerEbert.com memberikan filem 2 1/2 bintang dari 4 dan menulis bahawa "kenikmatannya akan tergantung pada apakah anda ingin Peter menjadi pasangan yang dicintai Lara, atau tidak."[4] Beliau menambah, "Sulit untuk melewati harapan bahawa Lara Jean suatu hari nanti akan mendapatkan sesuatu yang lebih baik — pasangan yang lebih baik, dan filem yang lebih baik."

Kesinambungan[sunting | sunting sumber]

Filem ketiga, berdasarkan novel ketiga dalam trilogi, To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean mula menjalani penggambaran pada 15 Julai 2019, dua bulan selepas penerbitan filem kedua.[5]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ See What's Next [@seewhatsnext] (August 15, 2019). "#ToAllTheBoys: P.S. I Still Love You premieres February 12!" (Twit). Dicapai pada August 18, 2019 – melalui Twitter. "And a third film —To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean — is already in production!!!"
  2. ^ "To All the Boys: P.S. I Still Love You (2020)". Rotten Tomatoes. Dicapai pada March 9, 2020.
  3. ^ "To All the Boys: P.S. I Still Love You (2020)". Metacritic. Dicapai pada February 15, 2020.
  4. ^ Allen, Nick. "To All the Boys: P.S. I Still Love You movie review (2020) | Roger Ebert". www.rogerebert.com (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada February 12, 2020.
  5. ^ Lam, Teresa (July 17, 2019). "Lana Condor & Noah Centineo Have Begun Filming 'To All the Boys I've Loved Before 3'". HypeBae.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]