Perbincangan:Pengakuan Iman Rasuli: Perbezaan antara semakan

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
 
Bobk (bincang | sumb.)
Baris 3: Baris 3:


pengguna wikipedia
pengguna wikipedia

== Penggunaan kalimah Allah ==

Walaupun saya prihatin tentang kontroversi yang sedang bangkit di Malaysia tentang penggunaan kalimah Allah oleh masyarakat bukan Islam, namun Wikipedia sebagai ensiklopedia harus menggambarkan keadaan sebenar sambil mengambil pandang berkecuali dan tidak bergantung kepada sikap berat sebelah ataupun pegangan peribadi seseorang editor (rujuk [[WP:NPOV]]). [[Pengguna:Bobk|Bob K]] | [[Perbincangan_Pengguna:Bobk|Jom Sembang]] 11:42, 28 Februari 2010 (UTC)

Semakan pada 11:42, 28 Februari 2010

Saya baru perasan bahawa perkataan Allah dalam rencana asal telah digantikan dengan perkataan Yahweh. Saya mengerti bahawa sahabat-sahabat Islam mungkin berasa kurang senang dengan penggunaan ini, tetapi perkataan Allah jugalah yang digunakan dalam Misa Katolik. Oleh itu diharap agar tidak tersinggung sekiranya saya meukarnya kembali kepada versi sebenar. Untuk kefahaman lanjut, boleh lihat rencana Allah wikipedia.

pengguna wikipedia

Penggunaan kalimah Allah

Walaupun saya prihatin tentang kontroversi yang sedang bangkit di Malaysia tentang penggunaan kalimah Allah oleh masyarakat bukan Islam, namun Wikipedia sebagai ensiklopedia harus menggambarkan keadaan sebenar sambil mengambil pandang berkecuali dan tidak bergantung kepada sikap berat sebelah ataupun pegangan peribadi seseorang editor (rujuk WP:NPOV). Bob K | Jom Sembang 11:42, 28 Februari 2010 (UTC)[balas]