Perbincangan:Polis Bantuan

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Sebenarya tidak perlu menjadi isu uniform PDRM atau Polis Bantuan. Kerana selama ini semua pesalah akan di beri hukuman serta akan dimaklumkan status pekerjaanya. Kenapa kita perlu sangsi dengan tugas masing-masing. Bukankah bekas Dato KPN dulu,merancang agar 1 kilometer ada 1 anggota sebagai memerhati. Ini termasuk semua anggota, tidak kira polis bantuan . Polis Sukarelawan @ kadet Polis. Semua nya berbaju biru gelap. Namun, adakah kita terfikir banyak lagi agensi lain spt majlis bandaran atau pihak berwajib lain menggunakan kain biru seperti polis. Mari kita fikirkan.... Kadet polis pun @ Sukarelawan polis pun.. baju biru gelap juga. Saya mohon agar warna biru gelap ini khas untuk anggota polis sahaja (Polis bantuan. sukarelawan dan Kadet polis).

Sebenarnya kalau kita bertekak pun tak guna kerana ramai polis bantuan berkahwin dengan anggota PDRM dan begitulah sebaliknya..Mari kita fikirkan. Banyak perkara yang kita sama-sama boleh membantu polis. Cuma kita sebagai Polis bantuan @ sukarelawan polis usahlah mendabik dada kepada PDRM. Anggaplah mereka sebagai ayah kita yang perlu mendidik anak-anaknya..

Soal gaji usah dipertikaikan.. Sekarang pun gaji PDRM cukup hebat.. Yang lain tu rezeki masing-masing. maaf andai mana-mana anggota terasa : )

Luahan rasa: POLIS BANTUAN / pacai

    • Betul tu,kalau unifom polis bantuan ditukarkan kepada baju biru lama,kenapa anggota rela diberi pakaian yang sama seperti kita.kalau dah polis tetap polis tak kira ianya polis bantuan,sukarelawan polis atau pun PDRM.kalau RELA cam mana plak??????

GERAM . ** OFIE

Tukar ajer unifom terutama utk SP/PB ni.... ramai SP & PB ni bukan sajer malu nak tunjuk unifom.... malahan suka menyamar.... masa bertugas pon tak berani nak tayang unifom... pakai jaket selindungkan no badan dan lencana agensi.... pastu berlagak lebih...... harap2 PDRM buat unifom yang berlainan untuk mereka ni... biar semua org boleh tgk dgn terang dan jelas supaya SP & PB ni tak boleh selindung2 mengelirukan org ramai....