Air Combat 22

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Air Combat 22
PembangunNamco
PenerbitNamco
PlatformArked
Pelepasan
  • JP: Mac 1995
GenreSimulasi pertempuran udara
ModPemain tunggal

Air Combat 22[a] ialah permainan arked pertempuran udara 1995. Dikeluarkan oleh Namco, permainan ini merupakan susulan permainan arked Namco 1993 Air Combat. Namanya berasal daripada perkakasan Namco Super System 22.

Tatamain[sunting | sunting sumber]

Tatamainnya serupa dengan permainan Air Combat, dengan tambahan dapat mengawal salah satu dari tiga pesawat, iaitu Grumman F-14 Tomcat, Sukhoi Su-27 dan Lockheed Martin F-22 Raptor. Ia tersedia sebagai alat penukaran untuk kabinet Air Combat Namco System 21 yang asal, atau kabinet deluxe khusus (berukuran tinggi 78", lebar 43" dan kedalaman 111").

Penerimaan[sunting | sunting sumber]

Next Generation mengulas versi permainan arked, menarafnya tiga bintang daripada lima, dan menyatakan bahawa "sebagaimana adanya, Air Combat 22 hanyalah pembedahan muka yang baik".[1] Game Players menyebut permainan arked "menjerit dan menyenangkan setiap suku", memuji "layar besar" dan "kokpit asli" permainan.[2] Edge menyatakan bahawa permainan "mempunyai sedikit peningkatan permainan sebenarnya" berbanding Air Combat, tetapi "menawarkan perincian tanah yang diperbaharui dan pesawat yang disempurnakan", yang menyebut perincian permukaannya "cantik". Penerbitan itu juga menyatakan bahawa permainan ini diberi "lebih banyak perasaan dekat", yang menyebut hasilnya sebagai "padanan yang lebih menarik".[3]

Nota[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Jepun: エアーコンバット 22 Hepburn: Eā Konbatto 22?

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Air Combat 22". Next Generation (dalam bahasa Inggeris). Imagine Media (8): 79. August 1995.
  2. ^ "Air Combat 22". Game Players (dalam bahasa Inggeris) (54): 85. July 1995.
  3. ^ "AOU: Coin-op houses unveil '95 line-up". Edge Magazine (dalam bahasa Inggeris) (20): 16–17.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]