Hulk Hogan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari
Hulk Hogan
Hulk Hogan July 2010.jpg
Statistik
Nama di gelanggang The Super Destroyer
Sterling Golden
Terry Boulder
Incredible Hulk Hogan
Terry "Hulk" Hogan
Hulk Hogan
Hulk Machine
Immortal Hulk Hogan
Hollywood Hulk Hogan
Hollywood Hogan
Mr. America
Tinggi di gelanggang 11 Ogos 1953 (60 tahun)
Lahir Augusta, Georgia,[[]]
Tinggal Tampa, Florida
Dilatih oleh Hiro Matsuda
Kemunculan pertama August 10, 1977

Terrence "Terry" Gene Bollea (11 Ogos 1953) adalah seorang pegulat pelakon dan profesional, lebih dikenali di ring sebagai Hulk Hogan Hollywood Hogan atau yang saat ini bekerja untuk Total Nonstop Action Wrestling. Selama kerjayanya, Hogan bertempur di beberapa syarikat, yang terpenting World Wrestling Federation dan World Championship Wrestling. Selain itu, Hogan adalah salah satu tokoh paling penting dalam gulat profesional, untuk mempromosikannya secara global pada tahun 80-an.

Hulk Hogan3.jpg

Sebagai seorang pegulat, Hogan juara dunia 12 kali sejak WWF Juara enam kali, (juara terbantahkan satu kali) dan 6 kali juara WCW. Ini juga merupakan juara dunia lagi pasangan dengan Edge. Hogan diperkenalkan ke WWE Hall of Fame pada tahun 2005 dan memenangi Royal Rumble pada tahun 1990 dan 1991. Gaya Hidup

Vida peribadi[sunting | sunting sumber]

Hogan lahir pada tarikh 11 Ogos 1953 di Augusta, Georgia. Ini adalah anak ketiga belas Bollea Pete Itali-Amerika dan Ruth Bollea. Richard Thomas Hogan dihadiri Robinson High School dan University of South Florida dan St Petersburg College di Tampa. Dia bertemu isterinya, Linda, sebuah restoran di Los Angeles. Hogan dan Linda berkahwin pada tahun 1983 dan mempunyai dua anak bernama Brooke dan Nick Hogan. Sebahagian dari keluarga juga Kristin Hogan, yang anak saudaranya dan hanya keluarga yang dikenali.

Antara 2005 dan 2007, ia membintangi reality show Hogan Knows Best disebut, yang berpusat di sekitar kehidupan keluarga anda. Tak lama selepas program itu dibatalkan, Hogan menceraikan isterinya Linda, menamatkan 24 tahun perkahwinan. Dia saat ini berada di Tampa, Florida. Home

lest

Hogan Bollea 2009.La cincin bertubuh akan menarik perhatian Jack Brisco dan saudaranya Gerald. Bersama-sama, mereka yakin Bollea untuk mencuba peruntungannya sebagai seorang pejuang. Menjadi peminat melawan sejak kecil, Bollea setuju. Dia dilatih selama hampir dua tahun dengan Hiro Matsuda. Menurut Hogan, semasa sesi latihan pertama mereka, Matsuda sinis bertanya, "Jadi, anda ingin menjadi seorang pejuang?" Dan sengaja patah kakinya.

Fighting kerjaya[sunting | sunting sumber]

Hogan membuat debut profesional di Fort Myers, Florida, pada tarikh 10 Ogos 1977, bersaing Brian Blair. Kemudian, Terry memakai topeng dan mengambil watak daripada "Super Destroyer" (tetapi tidak merosakkan) aksara yang digunakan, maka pejuang yang lain.

Pada bulan Mei 1979, Hogan memenangi World Heavyweight NWA dikalahkan Ox Baker. World Wrestling Federation (1979-1980) Pada November 13, 1979 Bollea memulakan kerjayanya di WWF. Vincent James McMahon, pemilik majoriti Capitol Gulat Corporation (maka Persekutuan) memberikan nama "Hogan." Awalnya, ia terpaksa pewarna rambut merah, tapi ia mengatakan bahawa ketika rambutnya mulai turun, ingin mempertahankan warna alami, yang terbukti menjadi sebahagian fundamental dari watak Hogan nanti dalam kerjayanya. Penjelasan nyata bagi gelaran "Hulk Hogan", yang paling dikenali, adalah bahawa banyak orang merasa bahawa Bollea secara fizikal lebih besar dari Lou Ferrigno, yang membintangi siri televisyen The Incredible Hulk kemudian. Awalnya, Hogan bergumul tiga perlawanan di Allentown, Pennsylvania, selama program televisyen dari persekutuan maraton. Hogan menang dalam ketiga, terhadap Harry Valdez (awal), Paulo Figueiredo (kedua) dan Ben Ortiz (ketiga). Sebulan kemudian, pada tarikh 17 Disember Hogan dikalahkan Ted DiBiase dalam 11 minit dan 12 saat. Pada tahun 1980, Hogan telah permusuhan dengan Bob Backlund dan Andre the Giant, terhadap siapa ia hilang pada bulan Ogos di Shea Stadium.Depois untuk merakam adegan untuk film Rocky 3, Hogan melakukan debut di Minnesota di American Association of Gusti, dimiliki Verne Gagne. Hogan memulakan kerjayanya di AWA sebagai tumit, dengan Johnny Valiant sebagai pengurus, tapi awam mencintai Hogan AWA karismatik, dan akan menjadi wajah. Pada tahun 1983, ia bermusuhan dengan Juara Dunia Nick Bockwinkel AWA dan manajernya Bobby Heenan. Verne Gagne memutuskan untuk Bockwinkel sebagai juara, hujahnya adalah bahawa Hogan bukan pejuang teknikal "sekolah tua" dan karenanya tidak akan juara. Pada beberapa kesempatan, Hogan dikalahkan Bockwinkel untuk memenangi gelaran hanya untuk keputusan yang terbalik.

Sekitar dua puluh tahun kemudian, tak lama sebelum induksi Hulk Hogan ke WWE Hall of Fame dihidupkan kembali AWA, di bawah kuasa Dale Gagne, mengalah dan mengakui legitimasi dua gelar dia menang selepas memukul Nick Hogan Bockwinkel, membuat dua kali pemenang. AWA Namun, resolusi ini tidak berlaku sebagai AWA baru umumnya dianggap sebagai suatu entiti yang sama sekali berbeza dari hotel Verne tua AWA Gagne baru-baru ini setelah merilis DVD berjudul The Legacy Spektakuler dari AWA, wawancara antara Hogan dan Gagne menunjukkan masih ada permusuhan antara kedua-dua belah pihak, menunjukkan unlikelihood bahawa judul AWA telah surut dipasang di bawah pemilik asli dari WWE juga menyeru tindakan undang-undang terhadap Dale Gagne, kerana kesalahan tersebut, WWE hanya mengakui dia 12 judul Hogan meninggalkan dunia dari AWA. quando ia tiba di Jepun (New Japan Pro Wrestling) adalah sukses besar. peminat gulat Jepun disebut "Ichiban" (yang diterjemahkan bermaksud "Nombor Satu"), Hogan pertama kali muncul di Jepun pada 13 Mei 1980, masih di WWF. Ia melakukan perjalanan negeri ini dari masa ke masa setelahnya, sebelum pelbagai pejuang seperti: Tatsumi Fujinami untuk Abdullah di Jagal. Ketika bersaing di Jepun, dengan menggunakan repertoir yang berbeza gulat bergerak dalam pembangkang terhadap gerakan yang digunakan di Amerika Syarikat [20]. Perbezaan lain adalah bahawa Hogan menggunakan lengan berjalan (disebut "Axe Bomber") sebagai finisher di Jepun sebagai lawan kaki jatuhnya bangsa yang telah finisher tradisional di Amerika Syarikat.

Pada tarikh 2 Jun 1983, Hogan menjadi pemenang pertama International Gulat Grand Prix, mengalahkan pegulat Jepun Antonio Inoki dengan KO di final suatu perlawanan 10 pejuang dari seluruh dunia, yang dianggap sebagai salah satu yang terbaik di mereka masing-masing negara. Sebagai hasil dari kemenangan, Hogan diisytiharkan sebagai Juara Dunia IWGP pertama. Hogan dan Inoki juga bekerja sebagai rakan kongsi di Jepun, MSG memenangi pertandingan berprestij Tag Kumpulan dua kali, pada tahun 1982 dan 1983 1983.Em, Vince McMahon membeli WWF dari ayahnya, dengan tujuan untuk mengubahnya menjadi syarikat nasional dengan karisma Hogan dan populariti namanya, sehingga lebih baik. Hogan dibuat kembali ke WWF pada tarikh 27, mengalahkan Bill Dixon. Pada tarikh 7 Januari 1984, Hogan muncul di sebuah acara TV di Allentown, menyimpan Bob Backlund dari serangan 3-1, mengubah wajah lompat.

23 Januari Hogan memenangi Kejohanan WWF, mengalahkan Iron Sheik di Madison Square Garden, manusia pertama untuk melarikan diri dari Camel (Gerakan penyajian Sheik Besi). Pada tarikh 31 Mac 1985 di WrestleMania pertama yang Hogan bekerja sama dengan T Mr dikalahkan Roddy Piper dan Paul Orndorff. Pada tarikh 11 Mei 1985 edisi pertama dari Saturday Night's Main Event, Hogan berjaya membela Kejohanan WWF terhadap "Koboi" Bob Orton dalam perlawanan yang dimenangi oleh Hogan tidak layak.

Pada 5 Oktober 1985 Hogan berjaya mempertahankan gelaran melawan Nikolai Volkoff dalam pertandingan bendera pada November 7, 1985 Hogan dikalahkan Roddy Piper dalam tajuk WWF Wrestling Classic oleh tidak layak selepas Bob Orton gangguan, Hogan memegang gelaran. Sepanjang 1986, ada banyak penantang, yang berjaya mempertahankan gelaran melawan Terry Funk, "The Magnificent" Don Muraco, King Kong Bundy dalam pertandingan kandang baja WrestleMania 2, Paulus Orndorff, Hercules Hernandez dan jatuhnya 1986, Hogan terlibat dalam perkelahian kadang-kadang pasangan sebagai pasukan Mesin Hulk salinan dari New Japan Pro Wrestling Gulat disebut Super Strong Machine. Pada awal 1987, Hogan menerima piala untuk menjadi Juara WWF selama tiga tahun berturut-turut, dan akan selepas itu, Andre The Giant menerima piala yang lebih kecil untuk tetap "tak terkalahkan di WWF selama 15 tahun." Namun, Andrew menyerang Hogan berbalik tumit, keduanya memulakan sebuah perkelahian yang menyebabkan pertarungan perebutan gelar WrestleMania III, Hogan memenangi pertarungan. Setelah sukses permusuhan antara Hogan dan Andre, WWF mempunyai PPV, Survivor Series. Dalam edisi pertama, pasukan Andre (Andre Raksasa, Satu Gang Man, King Kong Bundy, Butch Reed & Rick Rude) mengalahkan Pasukan Hogan (Hogan, Paul Orndorff, Don Muraco, Ken Patera dan Bam Bam Bigelow).

Hogan kehilangan sabuk untuk André di NBC's "WWF Peristiwa Utama" pada tarikh 5 Februari 1988, kerana perangkap yang Ted DiBiase adalah menggunakan Earl Hebner (di tempat penimbangtara, saudara kembarnya Dave Hebner). Setelah melaksanakan suplex Andre perut-untuk-perut pada Hogan, Hebner dibuat menghitung Hogan yang bahu kiri jelas di luar ring. Setelah judul game André le regalço DiBiase, tapi WWF Presiden Gorilla Monsoon's dinyatakan kosong untuk pertama kalinya dalam 25 tahun sejarah.

Di WrestleMania IV, Hogan menyertai dalam sebuah perlawanan bagi WWF kosong di mana ia menghadapi Andre Raksasa di perempat final, tapi permainan berakhir dengan tidak layak ganda. Malam yang sama di acara utama membantu Hogan "Macho Man Randy Savage Ted DiBiase dikalahkan di final untuk memenangi Kejohanan WWF. Kekuatan Mega, bagaimanapun, hancur pada tahun 1989, Savage kerana ia cemburu pada Hogan dan kecurigaan paranoid bahawa Hogan dan Elizabeth berselingkuh. Semuanya berawal di Royal Rumble, ketika Hogan sengaja dieliminasi Savage di Royal Rumble.

Setelah Hogan dan Savage mempunyai permusuhan dengan Twin Towers, dan mengalahkan 3 Februari 1989 di acara utama, tapi dengan kontroversi. Selama perang, berlanggar dengan Miss Elizabeth Savage untuk memuat momentum dari string. Hogan turun ke bar dan ia memerlukan pengabaian perhatian Savage perubatan. Hogan akan kembali ke ring, tapi Savage mengalahkan dia dan kemudian pergi, Hogan memenangi perlawanan menentang sendirian. Setelah pertandingan, Savage menyerang Hogan di rak, Bahawa mulai persaingan antara keduanya. yang berakhir di WrestleMania V, di mana Hogan Savage dikalahkan untuk memenangi kedua-dua WWF Championship. Kemudian Hogan membintangi filem berjudul "Tidak Adakan Barred. Filem ini adalah inspirasi dari sebuah perseteruan dengan rakan-bintang Tom Lister, Jr, yang muncul dalam beberapa peristiwa, seperti watak Zeus Zeus. Lompatan bahawa ia" iri dari keuntungan terbesar Hogan dan ingin membalas dendam. Zeus Hogan dikalahkan dengan mudah dalam pelbagai perjuangan di seluruh negeri pada tahun 1989, bermula dengan perlawanan pasukan tag di SummerSlam 1989 saat ia bekerja sama dengan Hogan Brutus Beefcake untuk mengalahkan Zeus dan Savage. Kemudian Hogan dan Beefcake dikalahkan Savage dan Zeus dalam pertandingan semula di No Adakan Barred PPV untuk menamatkan pertikaian tersebut. Pada tarikh 25 Januari 1990, Hogan memenangi Royal Rumble. Tanpa emabrgo memulakan permusuhan dengan Intercontinental Champion Ultimate Warrior, yang berpunca dalam perlawanan menentang judul judul di WrestleMania VI, di mana Warrior telah memenangi dua gelaran.

Hogan kemudian memiliki permusuhan dengan Gempa Bumi, yang mendapatkan kemasyhuran dengan mengalahkan tulang rusuk Hogan dalam serangan terhadap sebuah program yang disebut "The Brother Love Show di Mei 1990. Di televisyen, penyiar menjelaskan bahawa luka Hogan dan nya WrestleMania rugi VI untuk Warrior Ultimate adalah penurunan besar dalam semangat pertempuran dan bahawa bersara sudah dekat Hogan dikembalikan. di SummerSlam 1990 dan didominasi Gempa beberapa bulan dalam siri perjuangan seluruh negara Hogan menjadi. pegulat pertama yang memenangi dua Royal Rumble berturut-turut ketika dia memenangi Royal Rumble 1991.

Di WrestleMania VII, Hogan dikalahkan Sarjan Slaughter untuk memenangi ketiga WWF Championship. Hogan kemudian memulakan permusuhan dengan The Undertaker kehilangan Kejohanan WWF di Survivor Series, akibat gangguan Ric Flair. [Hanya enam hari kemudian, Hogan kembali tajuk dalam berjuang bayar-per-view ini Selasa di Texas, memenangi kejohanan di tempat keempat di WWF. Tetapi kerana kontroversi pada akhir kedua-dua perkelahian bahawa judul ini dinyatakan v.1992-1993 Di Royal Rumble 1992 Royal Rumble. Hogan dihapuskan oleh Sid Justice gagal dalam usahanya untuk mendapatkan kembali judul.

Hogan kemudian bekerja sama dengan Sid Jud pada tarikh 8 Februari 1992 di acara utama WWE Saturday Night untuk memenuhi WWF baru Juara Ric Flair dan The Undertaker. Selama pertarungan, Sid meninggalkan berbalik tumit Hogan tapi Flair memukul wasit, yang memberikan Hogan kemenangan oleh tidak layak. memulakan perseteruan antara Hogan dan Sid dalam beberapa bulan akan datang, Hulk Hogan mengumumkan ia mempertimbangkan pensiun setelah melawan dan mungkin perlawanan menentang Sid di WrestleMania VIII. Hogan akhirnya memenangi pertandingan dengan tidak layak kerana gangguan oleh Sid pengurus Wippleman.Hogan Harvey kembali ke WWF pada Januari 1993, membantu temannya Brutus Beefcake dalam permusuhan dengan Wang Inc (Ted DiBiase dan Irwin R. Schyster) dan ini secara rasmi mega disebut-Maniacs. Di WrestleMania IX, Hogan dan Beefcake dihadapi Wang Inc untuk WWF Tag Team Championship, namun kehilangan oleh tidak layak. Malam yang sama, kelimanya Hogan memenangi Kejohanan WWF dengan menetapkan hanya beberapa saat setelah Yokozuna Bret Hart Yokozuna dikalahkan.

Pada Raja pertama Ring pada 13 Jun 1993 Hogan membela kejohanan terhadap Yokozuna bekas juara di mempertahankan gelar pertamanya selepas memenangi gelaran di WrestleMania IX. Selama pertarungan Yokozuna mampu berdiri setelah menerima finisher Hogan (Atom Leg Drop). Setelah jurugambar Jepun (Harvey Wippleman) Hogan mendekati terganggu dan buta dia dengan kamera. Yokozuna membolehkan anda untuk melaksanakan drop kaki pada Hogan dan liputan untuk memenangi. Setelah kemenangannya, Yokozuna telah mula melaksanakan sebuah Hogan Drop Banzai apa yang menyebabkan anak-anak menangis dan kemarahan banyak orang dewasa. sementara Yokozuna diraikan, Hogan dilakukan rak, ini akan menjadi penampilan terakhir Hogan pada pandangan-bayar pada-WWF / E tahun 2002, Hogan terus bermusuhan dengan Yokozuna hingga Ogos 1993.

Hoganlegdrop.jpg

Kemudian pada tahun 1994, sebuah skandal steroid mengancam WWF, dan Hogan bersaksi di mahkamah bahawa ia menggunakan steroid selama jangka masa 12 tahun, tapi Hogan pernah dituduh McMahon pengedaran steroid, tetapi Hogan juga menerangkan bahawa penggunaan steroid penting dalam WWF. Nya kesaksian McMahon terus dia keluar dari penjara, tetapi merosakkan citra dan WWF. Kejohanan Dunia Gusti (1994-2000): Setelah Hogan meninggalkan WWF pada musim panas tahun 1993 memutuskan untuk meninggalkan perang selama beberapa bulan untuk fokus pada peranan dalam filem. televisyen, dan keluarganya. Pada bulan Jun 1994, Hogan ditandatangani dengan Ted Turner untuk tampil di Kejohanan Dunia Gusti (WCW) memenangi Hogan WCW World Heavyweight Championship di debutnya, mengalahkan Ric Flair di Bash di Pantai.

Setelah menekan Flair dikalahkan Butcher (bekas pasangannya Brutus Beefcake), Vader dan Dungeon of Doom.

Ia kehilangan gelaran melawan raksasa di Halloween Havoc 1995 melalui tidak layak. selepas kekalahan kontroversial judul WCW menjadi kosong. 1996-1998 Pada awal 1996, Hogan feuded dengan raksasa, Setelah meninggalkan menang dari perseteruan dengan Hogan mulai muncul lebih jarang di WCW. Selama waktu ini, para penggemar WCW mulai bosan melihat Hogan sebagai "lelaki di merah dan kuning" gambar dia telah menggunakan 10 tahun yang lalu di WWF. Hal ini menyebabkan melawan lebih bebas kontroversi pada musim panas tahun 1996, ketika perlawanan pasukan tag enam orang di Bash di Pantai, Hulk Hogan mengganggu atas nama The Outsiders (Kevin Nash dan Scott Hall), menyerang Randy Savage. tindakan itu berubah menjadi melompat Hogan untuk pertama kalinya dalam lebih dari 10 tahun. Setelah perlawanan Hogan membuat promo terkenal, Menghadapi para penggemar dan WCW untuk meremehkan bakatnya selama ini pengumuman Hogan untuk membentuk "Order Dunia Baru Gusti" (NWO). Setelah meninggalkan gambar-Nya telah berubah Hogan tumbuh janggut dan misai dicat hitam juga mulai memakai hitam menukar namanya menjadi Seronok Hogan. Hogan menang untuk kali WCW World Heavyweight Championship kedua di Hog Wild, mengalahkan Giant. [Kemudian Hogan mula bermusuhan dengan Lex Luger selepas Luger dan The Giant mengalahkan Hogan dan Dennis Rodman dalam pertandingan pasukan tag di Bash di edisi 1997.Na Pantai tarikh 4 Ogos 1997 di Nitro, Hogan kehilangan gelar WCW untuk Luger untuk penghantaran . Hanya lima hari kemudian di Jalan Wild, Hogan mengalahkan Luger untuk ketiga kalinya, memenangi Kejohanan WCW.

Hogan kehilangan gelaran untuk Sting di Starrcade. Selama pertandingan, Bret Hart menuduh wasit Nick Patrick untuk membuat pengiraan cepat untuk menyokong Hogan dan yang melawan harus di restart dengan dia sebagai wasit. Sting memenangi perlawanan dengan pengajuan. Pertandingan semula pada malam berikutnya, di mana Sting memegang gelaran pertarungan perebutan gelar setelah kosong kontroversi. Sting akan memenangi gelaran lagi mengalahkan Hogan di SuperBrawl VIII.

Hogan .jpg

Hogan kemudian memulakan persaingan dengan bekas teman (dan pekerja NWO terkini) Randy Savage, yang mengaku bangsa judul di SuperBrawl Hogan setelah memukul dengan semburan boleh. Mereka berjuang perlawanan kandang baja pada Uncensored 1998, perkelahian yang berakhir dengan decisão.Em tanpa April 19, 1998 Savage memenangi gelaran selepas menewaskan Sting WCW di Spring Stampede 1998, sedangkan Hogan bekerja sama dengan Kevin Nash untuk memuat Roddy Piper dan The Giant bat di perlawanan pertama. Membuat melanggar NWO asli, Hogan dikhianati Nash memukulnya dengan pemukul dan kemudian mencabar Savage untuk tajuk. Malam berikutnya dalam pertandingan tidak layak Nash memasuki arena dan melaksanakan powerbomb dengan Hogan sebagai balasan atas serangan malam terakhir setelah Bret Hart berbalik tumit dengan menyerang Hogan Savage dan membantu untuk mendapatkan keempat WCW Championship.

Pada 6 Julai 1998 Hogan kehilangan gelar ke WCW Champion Amerika Syarikat Bill Goldberg, yang belum terkalahkan di syarikat. Selama pertandingan Hogan terganggu oleh apa yang Karl Malone dibenarkan Curt Hennig, yang berada di RingSide untuk melaksanakan tombak diikuti oleh crusher Goldberg dikalahkan Hogan untuk kejohanan pertama dan hanya di WCW.

Hogan menghabiskan sisa 1998, pertempuran dalam permainan "para selebriti, bergabung untuk kedua kalinya dengan Dennis Rodman untuk memuat Diamond Dallas Page dan Karl Malone pada Bash di Pantai 1998 di Jalan Wild 1998, ia bergabung dengan kehilangan Bischoff Page dan Jay Leno kerana gangguan dari Kevin Eubanks.

Hogan juga mempunyai perlawanan semula dengan Warrior di Halloween, Havoc 1998 dimana anak saudaranya Horace membantu menang. Dalam episode Thanksgiving The Tonight Show dengan Jay Leno, Hogan rasmi mengumumkan pengunduran diri dari gulat profesional. Setelah lebih dari enam bulan lagi dari WCW masih "bersara" Hogan kembali pada masalah tarikh 4 Januari 1999 sampai dengan cabaran Nitro Kevin Nash untuk tajuk WCW, Nash Hogan dikalahkan untuk memenangi kejohanan kelima di WCW.

Hogan kehilangan judul untuk Ric Flair di Uncensored 1999 di darah Steel Cage Match pertama. Flair menang melalui pinfall dengan bantuan wasit Charles Robinson. Selama pertandingan, Hogan mulai menunjukkan perilaku yang berbeza.

Dalam edisi 12 Julai Nitro, Hogan comeback sebagai wajah dan menerima cabaran dari Savage, yang memenangi gelaran di Bash di, Pantai 1999 malam sebelumnya. Dalam memerangi Hogan Savage memenangi kejohanan nya keenam dan terakhir WCW kerana gangguan dari Nash.

Pada tarikh 9 Ogos 1999, Hogan kembali untuk menggunakan jubah tradisional mereka merah dan kuning untuk acara utama, maka kekecewaan dan luka terus dia keluar sampai Februari 2000. Setelah kembali pada bulan Februari 2000 Bash di Pantai, Hogan terlibat dalam sebuah insiden dengan Vince Russo. Hanya sebulan setelah hilang WCW

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Nota[sunting | sunting sumber]

  • Bischoff, Eric (2006). Eric Bischoff: Controversy Creates Cash. Simon and Schuster. ISBN 141652729X. 
  • Hogan, Hulk (2002). Hollywood Hulk Hogan. Simon and Schuster. ISBN 0743475569. 
  • Loverro, Thom (2006). The Rise & Fall of ECW: Extreme Championship Wrestling. Simon and Schuster. ISBN 1416510583. 
  • Shields, Brian (2006). Main Event: WWE in the Raging 80s. Simon and Schuster. ISBN 1416532579. 
  • Hogan, Hulk and Dagostino, Mark (2009). My Life Outside the Ring. St. Martin's. ISBN 0312588895. 

Pautan luar[sunting | sunting sumber]

Wikiquote-logo.svg
Wikiquote mempunyai koleksi petikan mengenai: