Incredible Crisis

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Incredible Crisis
PembangunPolygon Magic
PenerbitPlayStation
Arked
PerekaKenichi Nishi
KomposerTokyo Ska Paradise Orchestra
PlatformPlayStation
Arked
Pelepasan
GenreAksi
ModPemain tunggal

Incredible Crisis, juga dikenali di Jepun sebagai Tondemo Crisis! (Jepun: とんでもクライシス!, "Krisis Besar!") ialah permainan video PlayStation yang dibangunkan oleh Polygon Magic. Permainan ini diterbitkan di Jepun oleh Tokuma Shoten pada 24 Jun 1999. Versi yang diterjemahkan dikeluarkan oleh Titus Interactive di Amerika Utara dan Eropah sepanjang bulan November 2000.

Incredible Crisis mengikuti empat ahli keluarga Jepun kelas pekerja dalam petualangan pelik mereka dari rutin harian sekeluarga untuk mendapatkan hadiah ulang tahun bagi nenek mereka. Permainan ini terdiri daripada beberapa Permainan aksi - berorientasi Permainan mini yang dipasangkan bersama dan diakhiri dengan babak potong pra-diberikan. Permainan ini direka dan ditulis oleh Kenichi Nishi dan menampilkan muzik dari kumpulan Tokyo Ska Paradise Orchestra.

Mekanik permainan[sunting | sunting sumber]

Terdapat sejumlah 24 permainan mini yang terdiri daripada permainan yang lebih besar secara keseluruhan, tetapi sebahagian daripada mereka diulangkan. Walaupun hanya menggunakan satu kontroler, permainan ini masih berada di bawah genre pesta, kerana permainan mini yang mudah dipukul dengan cepat membolehkan kontroler diberi dari pemain ke pemain. Permainan mini, yang merupakan unsur permainan utama yang dimainkan oleh pemain, dimainkan menggunakan pad arah untuk menghalang serpihan sementara butang tindakan digunakan untuk memanipulasi teka-teki. Sesetengah teka-teki, bagaimanapun, memberi tumpuan kepada pemikiran dalam had masa dan bukannya mengelak-dan-melengkapkan; seperti tugas Etsuko untuk menggantikan timbang berat barangan dengan gabungan barang-barangnya sendiri. Permainan mini, selepas dimainkan dalam mod cerita utama permainan, boleh dimainkan semula pada bila-bila masa dari menu utama.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "とんでもクライシス (Tondemo Crisis)" (dalam bahasa Jepun). Tops. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-10-20. Dicapai pada 2010-03-31. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  2. ^ "Today is the Worst Day Ever" (Siaran akhbar). PRNewswire. November 30, 2000. Dicapai pada 2011-03-26.[pautan mati kekal][pautan mati kekal]
  3. ^ "1999年テレビゲームソフト売り上げTOP300(ファミ通版)" (dalam bahasa Jepun). Geimin.net. Dicapai pada 2011-03-27.
  4. ^ Bramwell, Tom (November 3, 2000). "Console Releases". Eurogamer. Dicapai pada 2011-03-27.