Cangkuk dubur

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Cangkuk dubur yang dibuat daripada keluli tahan karat

Cangkuk dubur atau cangkuk punggung ialah mainan seks, selalunya kelihatan menyerupai cangkuk ikan, bertujuan untuk penembusan seksual dubur atau aktiviti seksual lain. Cangkuk dubur boleh dibuat daripada pelbagai bahan, walaupun keluli tahan karat adalah yang paling biasa. Reka bentuk mereka biasanya bar logam melengkung, dengan bola logam pada satu hujung dan cincin pada satu lagi. Tidak seperti mainan lain yang bertujuan untuk penembusan dubur, seperti dildo dan manik dubur, cangkuk dubur dibuat secara universal daripada bahan tidak fleksibel seperti keluli tahan karat, bermakna ia kurang memaafkan dan lebih mudah menyebabkan kecederaan jika digunakan secara tidak wajar.

Cangkuk ikatan tidak boleh digunakan untuk menahan beban yang berpotensi, kerana potensi kecederaan yang membawa bencana. Ia kadangkala ditenun menjadi abah-abah tali pada badan atau ke dalam tali yang dilekatkan pada rambut, kedua-duanya tidak melibatkan beban pada cangkuk itu sendiri.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.