Discovery Kids (saluran TV Amerika Latin)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Discovery Kids (digayakan sebagai DK) ialah saluran televisyen berbayar Amerika Latin yang dimiliki oleh Warner Bros. Discovery dan beribu pejabat di Miami, Florida, yang bermula sebagai blok pengaturcaraan pada Discovery Channel versi Amerika Latin. Ia dilancarkan pada 1 November 1996, dengan pengaturcaraan bertujuan untuk kanak-kanak yang lebih tua dan kanak-kanak prasekolah. Ia dimiliki oleh Discovery Networks Latin America dan kekal disiarkan bersama Discovery Kids India. Keseluruhan pengaturcaraan adalah sama ada dalam bahasa Sepanyol atau Portugis, bergantung pada rantau ini.

Saluran ini dibahagikan kepada enam suapan langsung: Pan-regional, Colombia, Selatan (ditambah subsuapan Chile), Mexico dan Brazil, masing-masing dengan suapan serentak HD mereka sendiri. Sehingga 2019, saluran itu mempunyai versi HD saluran dengan jadual berbeza yang disiarkan ke seluruh Amerika Latin. Rangkaian ini juga tersedia di Caribbean dan Puerto Rico, bersama beberapa pulau di Amerika, seperti Barbados, Grenada, dan Jamaica. Discovery Kids ialah saluran kanak-kanak 24/7, tanpa sekatan waktu malam di antaranya.

Saluran ini dikenali pada pertengahan 2000-an hingga 2010-an kerana maskotnya, terutamanya Doki dan Mundi, yang menerima barangan dan video muzik, bersama CD bernama Cantemos con Doki.[c] Saluran itu juga dikenali pada pertengahan 2010-an hingga 2020-an kerana menyiarkan Peep and the Big Wide World, Barney & Friends, Wilbur, Hi-5 USA, and Clifford's Puppy Days, menjadi trend utama di Amerika Latin. Pada tahun 2003, analitik mendedahkan bahawa penonton saluran adalah 56% wanita dan 44%, lelaki. Wanita dewasa berumur antara 25 dan 49 tahun juga merupakan sebahagian daripada penonton, mewakili sejumlah 49%, kerana mereka biasanya ibu bapa kepada demografi utama saluran.

Discovery Kids
Jenis/bentuk sahSaluran televisyen Sunting ini di Wikidata
Ditubuhkan1 November 1996 Sunting ini di Wikidata
Tapak webdiscoverykidsplus.com Sunting ini di Wikidata
Facebook: discoverykids Twitter: DiscoveryKidsLA Instagram: discoverykids Youtube: UC9PIfDp0yx6QRTMVMltMZyA Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini