Extraordinary You

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Extraordinary You
Juga dikenali sebagai
  • July Found by Chance
  • Suddenly One Day
Genre
Berdasarkan daripada
July Found by Chance oleh
Moo Ryuyee
Dibangunkan oleh
Kim Dae-jin
Ditulis oleh
  • In Ji-hye
  • Song Ha-young
PengarahKim Sang-hyeop [ko]
Dibintangi oleh
Negara asalKorea Selatan
BahasaKorea
Bilangan episod32
Penerbitan
Penerbit eksekutifKim Dong-rae
PenerbitMoon Joo-hee
Namkoong Sung-woo
Pemasangan kamera
Single-camera
Tempoh siaran35 minit
Syarikat penerbitan
  • MBC Drama Production
  • RaemongRaein Co., Ltd.[2]
Syarikat pengedaran
MBC
Penyiaran
Saluran asalMBC TV
Format audioDolby Digital
Siaran asal2 Oktober 2019 (2019-10-02) – 21 November 2019 (2019-11-21)
Pautan luar
Laman sesawang

Extraordinary You[3] (Melayu: Anda Luar Biasa; Hangul어쩌다 발견한 하루; RREojjeoda Balgyeonhan Haru; lit. Ha-ru Dijumpai Secara Kebetulan)adalah siri televisyen Korea Selatan tahun 2019 yang dibintangi oleh Kim Hye-yoon, Rowoon, Lee Jae-wook, Lee Na-eun, Jung Gun-joo, Kim Young-dae dan Lee Tae-ri. Ia didasarkan pada webtoon July Found by Chance yang pertama kali diterbitkan pada Januari 2018 di Daum Webtoon.[1] Siri ini disiarkan pada slot masa Rabu-Khamis 21:00 KST MBC TV dari 2 Oktober hingga 21 November 2019.[4]

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Siri ini mengikuti gadis sekolah tinggi Eun Dan-oh (Kim Hye-yoon) yang merupakan pelajar di akademi berprestij. Pada suatu hari, secara kebetulan, dia mendapati bahawa dunia yang dia tinggal di adalah dunia fantasi komik. Dia dan orang lain hanyalah watak-watak dalam sebuah buku komik yang berjudul "Rahsia", semua di bawah otoritas mereka yang Maha Kuasa dan Maha Mengetahui. Dan-oh hanya satu watak tambahan dan, lebih buruk lagi, Penulis memberi dia kesilapan yang tersusun: dia terlibat dengan menghancurkan masa lama yang menghina dia, dan dia mempunyai penyakit jantung dan dijangka mati tidak lama lagi.

Tidak puas dengan nasib ini, Dan-oh memutuskan untuk menjalin takdirnya sendiri dengan mengubah plot cerita itu dan mencari cinta sejatinya sendiri. Harapannya untuk membebaskan diri dari pengawas Writer menjadi lebih kuat dari sebelumnya ketika dia tiba-tiba memenuhi Pelajar Nomor 13 (Rowoon). Tetapi sebagai peristiwa di sekitar Dan-oh dan Nombor 13 secara beransur-ansur mula mempunyai persamaan dengan karya sebelumnya Writer Neungsohwa, mengubah takdirnya mungkin mempunyai harga untuk membayar.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ a b "[단독] 김혜윤·로운·이나은·이재욱, '어쩌다 발견한 7월' 주연(종합)". Naver (dalam bahasa Korea). Ilgan Sports. Dicapai pada August 3, 2019.
  2. ^ "동화 속 주인공 같은 김혜윤·로운…'어쩌다 발견한 하루' 포스터 첫 공개". Naver (dalam bahasa Korea). MK Sports. Dicapai pada September 12, 2019.
  3. ^ "Extraordinary You [Title in the URL]". iMBC.com (dalam bahasa Korea). Munhwa Broadcasting Corporation. Dicapai pada September 5, 2019.
  4. ^ "'어쩌다 발견한 하루' 김혜윤-로운, 대본 리딩 현장 포착 '벌써 훈훈해'". iMBC (dalam bahasa Korea). iMBC Entertainment. Dicapai pada August 3, 2019.

Patuan luar[sunting | sunting sumber]

External links[sunting | sunting sumber]