I Declare War (kugiran)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
I Declare War
I Declare War pada 2011.
Dari kiri ke kanan: Jamie Hanks (vokal) dan Evan Hughes (gitar).
Latar belakang
Berasal dariSeattle, Washington, U.S.
GenreDeathcore[1]
Tahun aktif2005–kini
Syarikat rakaman
Artery
Pengkarya berkait
Lost Origins,[2][3] As Blood Runs Black, Hailbrook Hollow, Enterprise Earth
AhliJamie Hanks
John Winters
Greg Kirkpatrick
Garon Howe

I Declare War merupakan kugiran deathcore Amerika dari Seattle, Washington. Kugiran ditubuhkan pada tahun 2005. Barisan asal terdiri daripada Johnathan Huber (vokal), Evan Hughes (gitar), Jake Paulson (gitar), Randy Carpenter (dram), dan Zack Ring (bes).

Pada tahun 2006, kugiran mengeluarkan album pertama mereka, yang dikeluarkan secara bebas What You Deserve dan mula membuat jelajah tidak lama kemudian. Pada tahun 2007 kumpulan itu mengeluarkan album kedua mereka dan pertama pada label rekod, Amidst the Bloodshed pada Compton Records yang kini tidak berfungsi. Semasa lawatan pada tahun yang sama, kumpulan itu telah berhubung dengan rakan kugr deathcore Whitechapel dan menjalinkan persahabatan yang rapat dengan mereka.[4] Pada tahun 2009 band ini akan mengalami perubahan barisan utama pertamanya "dengan Chris Fugate melangkah masuk untuk menggantikan Paulson, Ryan Cox datang untuk Carpenter, dan Brent Eaton mengambil alih untuk Ring."[5] Ini akan menjadikan Huber dan Hughes sebagai satu-satunya yang asal. ahli dalam kumpulan itu. Juga pada tahun 2009, kumpulan itu telah dihubungi oleh Rakaman Arteri yang akan datang selepas pemain gitar Whitechapel Alex Wade "didekati oleh Artery berhubung kemungkinan band untuk menandatangani" dan mengesyorkan I Declare War.[6]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "I Declare War – Biography, Albums, Streaming Links". allmusic.com. Dicapai pada January 10, 2017.
  2. ^ Rosenberg, Axl (February 23, 2015). "Ex-Veil of Maya Vocalist Brandon Butler Declares War with Lost Origins". MetalSucks. Dicapai pada June 22, 2015. ...Lost Origins ... [is] a new band featuring four former members of I Declare War.
  3. ^ Kennelty, Greg (February 24, 2015). "Ex-VEIL OF MAYA Vocalist Joins LOST ORIGINS (Ex-I DECLARE WAR)". Metal Injection. Dicapai pada June 22, 2015. [Lost Origins] consists of ex-I Declare War guitarists Chris Fugate and Chris Gettman, bassist Brent Eaton, drummer Ryan Cox. Basically it's all of I Declare War minus the singer.
  4. ^ "I Declare War's Biography". Last.fm. CBS Interactive, April 24, 2013. Web. October 13, 2014.
  5. ^ Rovi, Gregory H. "I Declare War". billboard.com. Prometheus Global Media, n.d. Web. 14 Oct.2014.
  6. ^ "I Declare War Set New Album Release". antimusic.com. Iconoclast Entertainment, March 18, 2010. Web. October 13, 2014.