Bang Bros

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Bang Bros meruakan sebuah syarikat yang dibuat oleh . Syarikat ini merupakan studio perfileman lucah yang beroperasi di Miami, Florida yang diasaskan pada tahun 2000. Syarikat ini telah mengendalikan 43 rangkaian laman sesawang Setakat Jun 2018 yang mensajikan beribu-ribu adengan seks.[1] Antara laman sesawang yang terkenal dan meraih hasil lumayan sejak tahun 2001 adalah Bang Bus (ataupun Bangbus). Selain itu terdapat juga laman sesawang di dalam Rangkaian Bangbros (Bangbros Network) yang tidak kurang hebatnya termasuklah Perarakan Punggung (Ass Parade), Besar Penuh Mulut (Big Mouthfuls), Payudara Besar (Big Tits), Punggung Membulat (Round Asses), Pengajaran MSNC (MILF Lessons), Cagaran (Pawn), Zakar Gergasi (Monsters of Cock) dan Kerja Menyisip (Tugjobs). Rangkaian ini dimiliki oleh WGCZ S. R. O., pemilik XVideos. Video lucah terbitan syarikat ini boleh ditonton dan dimuatturun melalui laman sesawang dan juga turut diterbitkan dalam format DVD melalui anak syarikat Bang Productions yang telah merangkul pelbagai anugerah seperti siri amatur di Anugerah AVN.

Pergambaraan[sunting | sunting sumber]

Filem-filem terbitan Bangbros ini hampir kesemuanya dirakam di Miami, Saint Petersburg atau bandar-bandar Florida. Kebanyakan filem yang dihasilkan mempunyai skema yang hampir sama: Pertama, seorang pelakon Bangbros bersama dengan seorang krew kamera menegur sapa pejalan kaki yang kononnya tidak dikenali di tengah jalan. Pejalan kaki tersebut akan dibawa ke suatu lokasi (dalam kes Bang Bus, lokasinya adalah sebuah bas mini), mereka kemudiannya akan ditawarkan wang dalam lakonan filem tersebut. Setelah dipujuk rayu untuk menanggalkan sedikit pakaian, pelakon pejalan kaki kemudiannya akan disuruh untuk melakukan penguluman. Krew kamera selalunya akan turut serta di dalam plot ini disamping pelakon utamanya. Aksi seterusnya akan disambung ke adengan seks sebenar. Pada masa ini, pasukan krew kamera akan duduk bersama di tempat duduk belakang. Pelakon wanita yang berlakon selalunya telah muncul di beberapa laman sesawang yang lain dan ramai pelakon lucah yang telah berjaya bolej dilihat dengan kerap muncul di dalam siri ini, contohnya seperti Sara Jay, Flower Tucci dan Ron Jeremy.

Selain itu, adengan yang dipentaskan ini menggunakan teknik pembuatan amatur untuk mendapatkan kesan kerambangan pertemuan kehidupan seharian terhadap pelanggannya. Menurut hasil kajian daripada stesen televisyen tempatan Local 10 yang berasal dari Miami, para pelakon telah diambil bekerja melalui iklan tersembunyi. Mereka akan menandatangani kontrak kerja bersama dengan syarikat pembuatan Ox Ideas yang akan memberikan pelakon ini hak mereka terhadap semua adengan yang dibayar dengan wang tunai bernilai 700 dolar Amerika bagi setiap satu adengan tersebut. Pelakon berpasangan akan menerima 1200 dolar Amerika menurut kajian yang dijalankan oleh Miami New Times. Berdasarkan kajian lapangan oleh Miami New Times, walaupun para pelakon dibayar sebanyak 1200 dolar, syarikat tersebut mampu mengaut keuntungan bersih sebanyak 50,000 dolar Amerika. Menurut Local 10 pula, laman-laman sesawang ini telah dicapai sekurang-kurangnya 100,000 kali sehari. Internet Alexa menobatkan bangbros.com sebagai 500 laman sesawang teratas yang mempunyai banyak tontonan.[2]

Isu perundangan[sunting | sunting sumber]

BangBros Inc telah disaman oleh kerajaan AS pada bulan Jun 2005 kerana melanggar Komisyen Perdagangan Persekutuan (Federal Trade Comission) Peraturan Label Bahan Dewasa dan Akta CAN-SPAM Persekutuan.[3] Syarikat tersebut telah gagal mengikut peraturan yang mewajibkan pengemel bahan tidak senonoh komersial untuk menggunakan frasa "seks" dalam ruang subjek. Syarikat tersebut telah membayar $650,000, dan turut bersetuju untuk membenarkan operasinya dipantau bagi memastikan segala peraturan dipatuhi pada masa akan datang.[4][5]

Anugerah[sunting | sunting sumber]

  • 2011 XBIZ Anugerah: Studio Program Gabungan Tahun [6]
  • 2012 XBIZ Anugerah: Amatur Melepaskan Tahun[7]
  • 2013 XBIZ Calon Anugerah: Studio Tahun[8]
  • 2013 XBIZ Anugerah: Dewasa Tapak Tahun[9]

Lihat juga[sunting | sunting sumber]

  • Bang Bas

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "BangBros.com, Inc. - Company Profile". thebestporn.com. Diarkibkan daripada yang asal pada August 11, 2018. Dicapai pada June 6, 2018. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)
  2. ^ Alexa-Seite für bangbros.com[pautan mati kekal], abgerufen am 29. Mai 2008 (engl.)
  3. ^ "FTC Sues Seven Companies Over Porn Spam". techweb.com. Diarkibkan daripada yang asal pada December 4, 2007. Dicapai pada February 25, 2011. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)
  4. ^ "BangBros fined $650,000 for explicit spam". itvibe.com. June 10, 2005. Diarkibkan daripada yang asal pada October 15, 2009. Dicapai pada February 25, 2011. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)
  5. ^ "BangBros.com, Inc., et al., US vs" (Siaran akhbar). Federal Trade Commission. Diarkibkan daripada yang asal pada December 20, 2016. Dicapai pada October 9, 2016. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)
  6. ^ XBIZ Award Winners Error in Webarchive template: Empty url., XBIZ, February 2011
  7. ^ XBIZ Award Winners Error in Webarchive template: Empty url., XBIZ, January 2012
  8. ^ XBIZ Nominees 2013 Error in Webarchive template: Empty url., XBIZ, January 2013
  9. ^ XBIZ Award Winners 2013 Error in Webarchive template: Empty url., XBIZ, January 2013

Pautan luar[sunting | sunting sumber]