Layangan Putus the Movie

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Layangan Putus the Movie
PengarahBenni Setiawan
Lakon layarOka Aurora
BerdasarkanLayangan Putus oleh
Mommy ASF
Dihasilkan olehManoj Punjabi
Dibintangi
SinematografiIpung Rachmat Syaiful
Disunting olehAline Jusria
Muzik olehRicky Lionardi
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehAntenna Entertainments (Malaysia)
Tarikh tayangan
  • 21 Disember 2023 (2023-12-21) (Indonesia)
  • 28 Disember 2023 (2023-12-28) (Malaysia)
Masa tayangan
91 minit
Negara Indonesia
BahasaBahasa Indonesia

Layangan Putus the Movie merupakan sebuah filem drama Indonesia 2023 yang diarahkan oleh Benni Setiawan berdasarkan novel bertajuk sama oleh Mommy ASF. Filem terbitan MD Pictures ini dibintangi oleh Reza Rahadian, Raihaanun, dan Anya Geraldine. Layangan Putus the Movie ditayangkan di pawagam pada 21 Disember 2023.[1]

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Kisah rumit yang berlaku selepas penceraian Aris dan Kinan yang berpunca daripada kehadiran Lydia sebagai orang ketiga. Selepas berpisah, Kinan memulakan kehidupan baru sebagai ibu tunggal dan kembali aktif sebagai doktor, cuba membina kehidupan yang harmoni bersama anak perempuannya, Raya. Namun, keadaan menjadi rumit apabila Aris datang melawat mereka bersama Lydia. Lydia yang sebelum ini hanyalah kekasih rahsia Aris kini mahukan status yang lebih rasmi dan mendesak Aris untuk mengahwininya. Aris yang masih menyimpan perasaan terhadap Kinan cuba mendapatkan persetujuan daripada bekas isterinya berhubung rancangannya untuk mengahwini Lydia. Aris pun cuba mendekati Kinan sekali lagi sehingga menimbulkan salah faham besar yang membuatkan Lydia berang. Walaupun Kinan sebenarnya tidak mahu lagi terlibat dalam kehidupan Aris dan Lydia, dia terpaksa berdepan dengan konflik yang tidak diingininya ini.

Barisan pelakon[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Qurrotun Aini, Nadza (19 Disember 2023). "Sinopsis Layangan Putus The Movie: Perselingkuhan Itu Kini Dirasakan Lidya". Detik. Dicapai pada 23 Disember 2023.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]