MediaWiki:Uploadtext/ms-withpermission

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Memuat naik fail dari orang lain

Laman ini ialah untuk memuat naik fail yang dibuat dari orang lain yang memberikan anda kebenaran untuk muat naiknya ke Wikipedia. Untuk muat naik fail dari berbagai sumber, sila kembali ke muat naik pintar.

Sila baca pesanan penting ini dahulu
Wikipedia tidak menerima imej yang dilesenkan untuk kegunaan "bukan-komersial", dilesenkan hanya untuk Wikipedia, dimana kebenaran diperlukan untuk guna semula, atau yang itu tidak membenarkan kerja pemerolehan untuk dicipta. Terdapat beberapa sebab untuk polisi ini, tetapi versi pendek yakni misi Wikipedia ialah memberikan kandungan bebas dan mempunyai imej yang dibebankan larian skim lesen batasan berlawanan dengan misi itu.
Apa yang boleh saya buat sekarang?

Ia mungkin masih kemungkinan untuk guna imej ini, tetapi ia akan diperlukan untuk pemegang hakcipta untuk membebaskan imej ini kepada domain awam atau membebaskannya di bawah lesen bebas, seperti GFDL atau lesen Creative Commons yang sesuai. Untuk tujuan dari Wikipedia, "lesen bebas" bermaksud seorang yang membenarkan sesiapa jua untuk guna semula imej ini untuk sebarang sebab, termasuklah tujuan komersial.

Sila lihat Wikipedia:Memohon kebenaran hakcipta untuk sampel surat kebenaran.

Jika pemegang hakcipta bersetuju untuk membebaskan imej itu

Jika pemegang hakcipta bersutuju untuk membebaskan imej di bawah lesen bebas seperti GFDL, sila kemukakan surat itu ke "permissions-en AT wikimedia DOT org". Ini memastikan yakni Yayasan Wikimedia mempunyai rekod lesen jika kalau soalan patut bangkit pada masa kemudian.

Sila jelaskan tanda dalam ringkasan di bawah:

  1. Sumber asal imej itu, termasuk nama pemegang hakcipta dan, jika boleh dimohon, URL itu dimana anda muat turun imej itu
  2. Satu kenyataan tentang perbincangan anda dengan pemegang hakcipta yang memberitahu apa lesen dia bersetuju untuk membebaskan imej itu