Nuclear Strikes (kumpulan muzik)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Nuclear Strikes
Nuclear Strikes
Latar belakang
Berasal dariMalaysia Malaysia
GenreHeavy Metal/Hard Rock
Tahun aktif2005 - sekarang
Syarikat rakaman
Madratts Production (Malaysia) - http://metalrecords.webs.com/

Malaysia Contact Show Booking Tel - +6017-251-6557 (Ziky) E-Mail - madrattslangkawi@yahoo.com

Defox Record (Italy) - http://defoxrecords.blogspot.com/ Europe Contact Show Booking

E-Mail - defoxrecords@gmail.com
Laman sesawang
http://nuclearstrikes.webs.com/
AhliTassya Blade (Vokal)
Rex Strike (Guitar)
1.2 Kill (2nd Guitar)
Thunderbolt (Bass)
Iron Speed (Drum)
Bekas ahliAnort (Vokal) , Ekey Mizume (Vocal) , Steelgirl Ladyana (Vocal)

Kumpulan Nuclear Strikes merupakan sebuah kumpulan pemuzik dan penyanyi yang bergerak secara bebas atau juga dikenali sebagai indie di Malaysia dan Antarabangsa .

Fail:File:Logoss.jpg Logoss
Fail:File:Logoss.jpg thumb Logoss

Sejarah[sunting | sunting sumber]

Band ini telah dikenali sebagai JACK HAMMER dalam kewujudan awal. Ia mula-mula ditubuhkan pada tahun 2005 oleh Rex dan 1, 2 Kill, pemain gitar band Underground Thrash Metal Malaysia, dikenali sebagai ANTACID.pada tahun 2003 Mereka bersama John (vokal), Beno (bass), Rex (Drum) dan 1, 2 Kill (gitar) sebagai line-up mereka, pada masa yang tertentu. disebabkan komitmen dan lain-lain masalah tertentu, band ini dihentikan.

Walaupun band ini senyap kerana mereka adalah tiadaan ahli, kekuatan dalam kedua-dua Rex dan 1, 2 Kill membawa mereka dalam mencari penyelesaian untuk menjaga sehingga band ini berlaku. Mereka kemudian berunding dan memutuskan untuk mempunyai dua lagi rakan-rakan dari Antacid, Thunderbolt dan Iron Speed ​​sebagai penggantian. Selepas sekelip mata, mereka bertemu Anort, yang mempunyai kredibiliti sebagai penyanyi yang baik . mereka menukar nama Jack Hammer kepada Nuclear Strikes. Walau bagaimanapun, ia semua berakhir sejurus selepas beberapa bulan. Anort, kemudian telah digantikan oleh vokalis wanita bernama Ekey Mizume. Sebaliknya, masalah yang sama muncul. dia meninggalkan Nuclear Strikes, dan selepas setiap 'onak dan ranjau mereka melalui, Nuclear Strikes telah diperkenalkan kepada vokalis wanita baru, yang dikenali sebagai Steelgirl Ladyana. Pada tahun 2011 Nuclear Strikes merakamkan mini album EP yang bertajuk Megastorm eye, album ini laris penjualan di Eropah America dan juga Jepun, pada tahun 2012 Nuclear Strikes menandatangani kontrak bersama Defox Records yang bertempat di Italy, pada penghujung tahun 2013 penyanyi wanita Nuclear Strikes iaitu Steelgirl Ladyana telah meninggalkan Nuclear Strikes, tempatnya diganti oleh Tassya Blade.

Band ini memainkan muzik Heavy Metal/Hard Rock 80an. Dalam sesetengah lagu, band ini dimasukkan beberapa rock, hard rock dan mana-mana melodi dan lagu-lagu lain untuk menghasilkan yang lebih baik.

Nuclear Strikes juga mempunyai muzik kearah 80 an, dan music Nuclear Strikes di dalam katagori NWOTHM (New Wave Of Traditional Heavy Metal) di luar negara, dan secara langsung menjadi wakil untuk Asia didalam katagori NWOTHM. Nuclear Strikes mempunyai persembahan yang sangat bertenaga.

Ahli-ahli[sunting | sunting sumber]

Tassya Blade - Vocal , Rex Strike - Guitar , 1 2 Kill - 2nd Guitar Thunderbolt - Bass , Iron Speed - Drum

Diskografi[sunting | sunting sumber]

Kumpulan Nuclear Strikes menghasilkan EP yang bertajuk Megastorm Eyes di keluarkan pada tahun 2011 oleh Madratts.[1]

Pada penghujung tahun 2012 Nuclear Strikes menanda tangani dengan syarikat rakaman besar dari Italy/Eropah iaitu Defox Record/Heart Of Steel Record untuk mengeluarkan EP Album Megastorm Eyes di dalam format Digital penjualan di Amazon , Itunes dan sebagainya dan secaranya Nuclear Strikes menjadi duta kepada syarikat permotoran costom iaitu Eastern Bobber., Nuclear Strikes memiliki Fan Clubs di Indonesia, Singapore, dan German.

Album[sunting | sunting sumber]

Heavy Load - 2008 (Unreleased Demo)

Megastorm Eye - 2011 (Ep)

Nuclear Strikes - 2.0.1.3 (Unreleased Single)

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]