Pergi ke kandungan

Pengguna:115.164.177.205/Kotak pasir

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Apabila (kentut) terasa (sakit).

Pertama: Pastikan ia benar benar kentut, kerana kentut yang normal biasanya melegakan, menyeronokan dan tidak sakit.

Kedua: Cara untuk memastikan ianya kentut yang normal biasanya hanya perlu menggunakan deria[untuk pemula]seperti berikut. Deria bau(hidung). Deria rasa pada kulit(hangat dan licin).

Ketiga: Jika kentut terasa sakit harus segera ke hospital yang terdekat kerana ketut sakit itu boleh disebabkan oleh antara berikut-. luka akibat mengambil bukaan angin yang besar, pasangan tersasar memasukan roket(lancau), bergiuk atau cacing kecil, terbentuk buasir dan jerawat(batu/pasir).

Keempat: saya sebagai seorang pakar kentut yang boleh membuat bunyi 16bunyi dan yang berwawasan tinggi mengesorkan kepada pemula(bunyi kentut terdengar sangat lemah) agar berlatih lebih gigih agar tidak membuat pencermaran udara yang berjalan.

Kelima: sekiranya anda kentut selepas menarik nafas panjang bermakna anda adalah dari tekad angin atau hanya sekadar masuk angin.

Terakhir: Setiap manusia akan kentut hanya tidak kurang dari 20 kali atau kurang, jika terlebih sila dapatkan bantuan segera.

Jangan lupa untuk kentut dan lawati akaun facebook, tiktok, Insta saya (KentutSakit) dan jangan lupa tekan butang follow sekian terima kasih;)) jaga diri.