Pengguna:Qaslun Basheer

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Qaslun Basheer Bin Hadi (lebih dikenali sebagai Lunlun lahir 18 Oktober 1992) merupakan salah seorang anggota Kelab Keroncong ,kelab tidak rasmi yang telah ditubuhkan pada bulan Julai 2014 di salah sebuah IPTS dengan bermatlamatkan "Mahasiswa Pencetus Legasi, Bersama Merubah Generasi". Beliau dilahirkan di Wilayah Pesekutuan Labuan. Pada usia 7 tahun, beliau dan sekeluarga telah berpindah ke Kota Kinabalu, Sabah dan menetap di sana selama 14 tahun. Pada bulan Mei 2013, beliau dan sekeluarga telah berpindah dan mula menetap di Johor.

KELAB KERONCONG[sunting | sunting sumber]

Kelab Keroncong adalah salah sebuah kelab yang tidak berdaftar tetapi mempunyai pengaruh yang sangat kuat dan unik di Unisel. Kelab ini ditubuhkan secara tidak rasmi pada bulan Julai 2014 dengan keahlian pada masa itu adalah seramai 10 orang dan dalam masa 2 minggu selepas kelab ini dtubuhkan , ia mula mendapat nama dan menjadi buah mulut orang ramai. Kelab ini bukanlah sebuah kelab muzik seperti yang digambarkan melalui namanya, hakikatnya ia adalah bapa kepada segala kelab, yang mana fokusnya melibatkan aktiviti sukarelawan, pendidikan, kebajikan , motivasi dan sebagainya.

Kelab ini diasaskan oleh Hardy Harez (Presiden), pelajar ijazah sarjana muda kejuruteraan mekanikal dan bersama beliau, adalah tulang belakang kepada Kelab Keroncong iaitu:

Khalil Rahman Khalid (Timbalan Presiden)

Amir Ridzuan Bin Amir Hamzah (Bendahari/Setiausha)

Muhd Fadhirul Rashid (Biro Aktiviti )

Qaslun Basheer Hadi (Biro Perhubungan Awam)

Arif Z. (Biro Promosi )