Pengguna:Rosmainy

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Rosmainy Bin Omar merupakan seorang ahli falak dan pengkaji ilmu kesufian secara bebas. Beliau memiliki keahlian dan pengalaman dalam bidang falak, yang merupakan ilmu mengenai pengamatan dan pengukuran benda-benda langit dan fenomena alam semesta lainnya.

Selain itu, beliau juga memiliki minat yang mendalam dalam ilmu kesufian, yang merupakan ilmu yang berkaitan dengan pengembangan spiritual dan pencapaian kesempurnaan manusia. Dengan keahliannya dalam kedua bidang ini, beliau telah cuba menggabungkan ilmu falak dan ilmu kesufian dengan nafas yang baru di dalam dunia moden ini.

Malah beliau adalah seorang individu yang rendah hati dan berdedikasi dalam mengabdikan hidupnya dalam kajian kosmologi islam. Prinsip beliau cuba selalu mencari kebenaran dalam perkara yang dilakukannya, beliau telah mendapatkan bimbingan dan pengakuan dari beberapa pihak sebagai seorang pemikir kosmologi islam yang baru.

Tidak hanya itu, beliau juga dikenal sebagai orang yang aktif menyampaikan ilmu astronomi terhadap masyarakat sekitarnya dan selalu berusaha untuk memberikan manfaat yang besar bagi mereka. Beliau telah memberikan ceramah, kuliah dan kajian tentang falak berasaskan falak syarie kepada masyarakat setempat.

Secara kesimpulannya, beliau adalah seorang ahli falak dan pengkaji ilmu kosmologi kesufian. Minatnya dalam kedua bidang ini beliau cuba membawa manfaat yang baik bagi masyarakat setempat, dan beliau pantas menerima krtikan dan tunjuk ajar dalam penyampaiannya.