Perbincangan:Rashid Din

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Malu Apa Abahkau?[sunting sumber]

Parti Bersatu kata objektik utama mereka ialah untuk mengembalikan Muhyiddin sebagai PM.
Page-page propaganda PPBM-PN utama seperti page Otai bawah pimpinan Adrian Chow CM pun telah mulakan serangan bertubi-tubi atas PM Ismail Sabri.
Isu utama yang mereka gunakan sekarang ialah harga barang naik biarpun inflasi sudah mula naik mencanak dan harga sering cecah paras tertinggi masa Muhyiddin jadi PM.
Paling membimbangkan ialah Menteri-menteri dalam kerajaan Ismail Sabri juga merupakan menteri utama yang mengatur dasar ekonomi, pertanian, kewangan, perladangan yang mempengaruhi harga barang khususnya harga makanan juga adalah dari parti yang mahu tumbangkan Ismail.
Dorang serang Ismail berkenaan harga barang naik tapi dorang juga yang bertanggung jawab atas dasar-dasar yang sebabkan harga barang naik.
Sejak bulan April saya telah menjelaskan punca kenaikan harga serta memberi pelbagai cadangan untuk kawal atau redakan kenaikan harga barang. Kenapa menteri-menteri ini tak mahu pertimbangkan?

‘Sabotaj’ PM: Najib Tempelak Suara-Suara Sumbang, Sifatkan Tidak Logik Akal[sunting sumber]

KUALA LUMPUR, 26 Mei – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menempelak suara-suara sumbang yang membuat pelbagai dakwaan termasuklah kononnya beliau cuba mensabotaj Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sedangkan pelbagai cadangan yang diutarakan sebelum ini telah diambil kira dan dilaksanakan.

Jelas beliau menerusi perkongsian Facebooknya, logik yang dikemukakan menerusi media sosial itu langsung tidak masuk akal malah memperjelaskan kepada masyarakat umum hanya sekadar untuk terus memainkan persepsi negatif.

“Tak bersuara bermaksud sabotaj PM? Jika bersuara untuk hentam PM, maksudnya membantu?

“Logik apa ini. Ataupun nak minta idea Najib tapi malu? Atokkau kan ada? Suruh dia beri nasihat pulak. Lagipun, saya bukan tak bersuara semasa Ismail jadi PM. Harga ayam dan kawal inflasi harga makanan, saya dah banyak post. Tapi menteri lambat bertindak,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pekan seterusnya turut menyenaraikan beberapa perkara yang telah disuarakan sebelum ini telah diambil peduli dan dilaksanakan oleh kerajaan hari ini.

“KWSP dah ‘settle’. Suruh kerajaan benarkan Telco ambil saham dalam DNB, kerajaan dah buat. Saran kerajaan memudahkan dan bukan menghalang micromobility, kerajaan tengah buat… Saran bantu Sapura, kerajaan juga tengah buat,” ujarnya.

Menerusi Facebooknya juga, Najib turut memuatkan page yang membuat dakwaan berkenaan dan komen-komen daripada netizen turut menarik apabila masing-masing mengambil kesempatan membuat pelbagai ulasan. – UMNO Online

DAPig! Listen![sunting sumber]

Bangsat DAPig! Kau dengar baik-baik! Jangan mahu sesekali mencabar kedaulatan bangsa Malaysia dan mempertikaikan kewibawaan Dato Seri Najib! Pi Settle urusan bangsat sendiri!

Samsu Haram[sunting sumber]

Oi! Ko ni dah mabuk samsu haram ke? Tiada isu nak pertikaikan kah? Buat lawak mahu pertahankan Chua Hock Kuan konon kau bukan sebahagian daripada bangsat DAPig!

Hoi Apek! Didn't understand Malay and English? Go Hell Noob you claim you're Malaysian but Malay and English still noob! Fxxk off!

Ketua Penerangan parti PPBM/PN merangkap penulis buku manifesto bukan kitab suci keluarkan kenyataan semalam untuk suruh saya jangan tuding jari kepada pihak lain berhubung kenaikan harga barang.

Tapi pihak dia boleh pulak tuduh bahawa kenaikan harga barang adalah disebabkan kemenangan BN.

Ini buktinya: "28 November 2021: Kemenangan BN pengaruhi kenaikan harga barang?- Armada Johor" https://www.utusan.com.my/terkini/2021/11/kemenangan-bn-pengaruhi-kenaikan-harga-barang-armada-johor/

Saya balas dengan bukti penuh bahawa kenaikan harga barang hari ini adalah kegagalan dasar-dasar kerajaan PN dahulu termasuk amaran-amaran saya bahawa inflasi akan menjadi masalah besar pada bulan-bulan mendatang sebab ini, dikatakan tuding jari.

Siap dengan cadangan-cadangan serta saranan untuk ambil langkah untuk redakan kenaikan harga yang tidak pernah dilayan kerajaan PN masa itu.

"Jun 2021: Najib jangka inflasi jadi masalah besar pada bulan mendatang" https://www.sinarharian.com.my/article/142403/BERITA/Nasional/Najib-jangka-inflasi-jadi-masalah-besar-pada-bulan-mendatang

Saya juga balas dengan fakta bahawa semua menteri-menteri yang jaga ekonomi, kewangan, perdagangan, perladangan dan pertanian yang berkait dengan kenaikan harga barang makanan adalah lantikan PPBM atau dari parti PPBM, dikatakan saya tuding jari.

Tapi parti BERSATU tuduh harga barang naik sebab BN menang PRN Melaka bukan pulak tuding jari ataupun lempar fitnah bodoh?

Lepas itu Wan Saiful kata saya fitnah bahawa PPBM sedang serang PM Ismail dengan propaganda-propaganda mereka.

Sekali lagi, saya sertakan bukti-bukti dari page Otai dikawal PPBM.

Ini bukan pulak bukti bahawa PPBM sedang serang PM Ismail ke?

Cuba komen sikit, Wan Saiful?

Berani serang, berani buat tapi tak berani mengaku pulak tu.

Wan Saiful semalam : https://www.facebook.com/wansaifulwj/posts/311069684353369