Perbincangan:Spirldworld

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

SPIRLDWORLD[sunting sumber]

Spirldworld menceritakan kisah seorang lelaki muda bernama Aiman yang berusia 14 tahun, tinggal di suatu dunia bernama spirldworld yang mempunyai banyak makhluk liar yang berkeliaran di sekeliling dunia.

Pada suatu hari ayah Aiman menceritakan kisah PERTUALANGAN ATOKNYA yang dulunya ialah seorang pengembara yang bertujuan untuk mengambil tahu tentang rahasia dunia ini. Lalu Aiman bercita-cita ingin menjadi seorang pengembara seperti atoknya.

Genre: Fantasi,Aksi,Adventure, supernatural,comedy.

KARAKTER[sunting sumber]

AIMAN: (WATAK UTAMA)

Lelaki muda berumur 14 tahun yang ingin menjadi pengembara yang kuat dan berani untuk mengambil tahu tentang rahasia dunia.

UMUR: 14 TAHUN.

TARIKH LAHIR: 26 JANUARI.

JANTINA: LELAKI.

HOBI: MEMBACA.

SIFAT: PANTANG MENYERAH, BERANI, SUKA BERTARUNG, BERSEMANGAT.

=====================[sunting sumber]

ADAM: (WATAK PEBANTU)

Lelaki yang suka memburu dengan pistol pemberian ayahnya. Ahli menembak jarak jauh mahupun dekat selalu membantu Aiman dan memberi nasihat, soalnya Adam ialah wakil kapten di pasukan Aiman.

UMUR: 14 TAHUN.

TARIKH LAHIR: 14 FEBRUARI.

JANTINA: LELAKI.

HOBI: MENEMBAK.

SIFAT: TENANG, TIDAK INGIN ADA MASALAH, BERANI, AHLI MENEMBAK, PANTANG MENYERAH.

=====================[sunting sumber]

LIANA: (WATAK PEBANTU)

Gadis yang awalnya ialah budak dari pasukan HUNTER yang kejam lalu diselamatkan oleh Aiman. Gadis yang awalnya pendiam menjadi ceria selepas diselamatkan oleh Aiman. Ia pemula dalam hal bertarung seperti menembak, berperang dan bertahan namun ia ahli dalam penyembuhan dan memasak.

UMUR: 16 TAHUN.

TARIKH LAHIR: 5 APRIL.

JANTINA: PEREMPUAN.

HOBI: MEMASAK.

SIFAT: (DULU) PEMALU, (SEKARANG) BERANI SIKIT, PENAKUT, BAIK HATI, PENYAYANG, TIDAK PANTANG MENYERAH MEMBANTU ORANG (TERUTAMA AIMAN). HADIF1170 (bincang) 23:58, 16 Mac 2021 (UTC)[balas]

PENGEMBARA[sunting sumber]

Apa itu "GUILD PENGEMBARA"?

Pengembara ialah organisasi yang terbentuk di seluruh dunia spirldworld. Bertujuan untuk membasmi dan membantu pemerintah untuk mencegah terjadinya bencana seperti diserang makhluk liar dan HUNTER.

Siapa itu "PEGEMBARA"?

Pengembara ialah orang yang diberi izin untuk membantu pemerintah dan mencegah makhluk liar untuk memasuki kota atau kampung, pengembara tidak dipaksa membantu tapi jika ia membantu maka pangkatnya akan dinaikkan dan gaji pun dinaikkan.

Apa pengembara lakukan?

Membasmi makhluk liar dan juga menangkap HUNTER yang bertujuan jahat. Pengembara diberi misi misi lewat mission list yang ditampalkan di papan pencarian yang memaparkan nama, kelas, dan ganjaran. Pengembara boleh memilih apa-apa saja misi. Jika pengembara dapat menyelesaikan misinya maka ia akan mendapat ganjaran iaitu Koon mahupun barang dan juga mendapat skor rank yang bertujuan menaikkan pangkat seseorang pengembara. HADIF1170 (bincang) 00:22, 17 Mac 2021 (UTC)[balas]