Portal:Digimon/Watak

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

1[sunting sumber]

Portal:Digimon/Watak/1

Masaru Daimon (Jepun: 大門 大, Hepburn: Daimon Masaru) merupakan watak utama dalam siri Digimon Savers. Dia seorang pelajar sekolah menengah tinggi yang lebih suka berebut hidangan 3 beras. Apabila dia bertemu orang yang kelihatan kuat, dia tidak boleh membantu tetapi mencabar mereka untuk perlawanan. Oleh kerana kuasa terpendam beliau , tiba-tiba Agumon muncul, dia menyertai DAT mencari lawan yang kuat. Walaupun Masaru adalah anak pihak berkuasa No.1 penyelidikan Digimon, Profesor Suguru Daimon, dia benar-benar putus asa dengan komputer dan mesin.

Selanjutnya...





2[sunting sumber]

Portal:Digimon/Watak/2

Lǐ Jiànliáng (Jepun: 李健良, Hepburn: Rii Jenrya) juga dipanggil Jen merupakan watak utama dalam siri Digimon Tamers. Dia seorang Tamers dan mempunyai Digimon iaitu Terriermon. Dia bersifat tenang dan berdisiplin, kadang kala bersifat naik angin.

Selanjutnya...





3[sunting sumber]

Portal:Digimon/Watak/3

Taiki Kudo (Jepun: 工藤タイキ, Hepburn: Kudō Taiki) merupakan watak utama dalam siri Digimon Xros Wars. Taiki adalah yang sangat penyayang dan seorang olahraga yang cuba yang terbaik untuk membantu sesiapa yang meminta atau yang kelihatan seperti mereka memerlukan bantuan dia. Dia melakukan ini ke tahap menolak dirinya untuk keletihan atau hanya membahayakan dirinya amnya. Dia menunjukkan percaya kepada yang terbaik di lain-lain, termasuk pesaing dan beliau orang-orang yang akan menjadi musuh-musuhnya. Beliau adalah seorang pakar strategi yang sangat baik, datang dengan pelan dengan cepat, dan sering memperdayakan lawan dengan helah penyamaran dan murah. Digimonnya iaitu Shoutmon.

Selanjutnya...