Rahsia Kota Baitul Maqdis & Masjidil Aqsa

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Buku / Novel
Rahsia Kota Baitul Maqdis & Masjidil Aqsa
Siri
Pengarang Asal Muhammad Fadhli Ismail
Penterjemah
ISBN ISBN 983-046-320-6
Kod Buku
Saiz
Genre Tidak diketahui
Terbitan terbitan Darul Nu'man
Negara Malaysia
Bahasa Bahasa Melayu
Tahun Keluaran >=2010
Bilangan Muka Surat 120 m.s.
Harga $5.00 (>=2010 )

Buku Rahsia Kota Baitul Maqdis & Masjidil Aqsa ditulis oleh Muhammad Fadhli Ismail dan diterbitkan sebelum tahun 2010 pada harga RM$5.00. Ia diterbitkan oleh terbitan Darul Nu'man dalam Bahasa Melayu dengan nombor ISBN 983-046-320-6.

Ringkasan[sunting | sunting sumber]

Buku Rahsia Kota Baitul Maqdis & Masjidil Aqsa ini merupakan buku kategori Pendidikan & Tamadun.

Baitul Maqdis sebuah kota purba yang tak ternilai harganya. Kota yang menjadi rebutan makhluk bernama manusia, tanpa mengenal agama mahupun bangsa. Sejarah perjalanannya sentiasa terpalit dengan pelbagai persengketaan dan peperangan silih berganti. Namun apakah yang menyebabkan ianya begitu istimewa?

Menyingkap sejarah silamnya membuatkan kita terpegun sejenak. Merenung dan memikirkan perjalanannya yang penuh dengan pelbagai liku onak dan duri. Disinilah kiblat pertama umat Islam sebelum Kaabah. Tempat beribadatnya umat Islam di Masjidil Aqsa.

Masjid kedua di muka bumi Allah ini. Terlalu banyak nyawa yang menjadi taruhan dan korban kerananya. Namun percayalah, setiap titisan darah pejuang yang mengalir ke bumi kerananya pasti mendapat ganjaran dari Allah SWT.


Pautan luar[sunting | sunting sumber]