Senarai watak Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search

Berikut ialah watak-watak dalam siri novel ringan, manga dan anime Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu.

Watak utama[sunting | sunting sumber]

Subaru Natsuki[sunting | sunting sumber]

Subaru Natsuki (ナツキ・スバル [菜月 昴], Natsuki Subaru)
Disuarakan oleh: Yūsuke Kobayashi[1]
Seorang hikikomori yang berusia 17 tahun dan pemain permainan video yang secara tiba-tiba dibawa ke dunia lain dalam perjalanan pulang dari kedai serbaneka. Di dunia lain, dia bertemu seorang gadis manusia-elf berambut perak bernama Emilia dan mula jatuh cinta dengannya. Setelah ketibaannya di dunia lain, Subaru memperoleh keupayaan "Kembali Oleh Kematian" (死に戻り, Shinimodori) yang membolehkannya kembali pada waktu ketika Subaru mati sambil tetap mengingati kenangannya pada garis masa sebelumnya. Dia tidak boleh memberitahu sesiapa tentang keupayaan tersebut kerana apa-apa jenis percubaan untuk melakukannya menyebabkan Subaru menjadi hitam sesaat ketika muncul tangan yang tidak kelihatan untuk memerah hatinya dan bahkan dapat membunuh orang-orang di sekelilingnya menyebabkan dia mengeluarkan "aroma Penyihir Cemburu", menarik "mabeasts" (makhluk ajaib) dan sungguh menjijikkan kepada mereka yang dapat mengesannya. Walaupun biasa, Subaru tidak pernah bekerja seketika dan seolah-olah tahu pertempuran asas menjadikannya tidak berdaya sepenuhnya. Subaru kebolehannya menggunakan sihir Yin (kegelapan) tetapi hanya pada tahap yang sangat asas. Di Arca ketiga, Subaru secara rasmi menerima naga tanah hitam bernama Patrasche sebagai naga tanah peribadinya. Dalam Arca keempat dalam web novel, Subaru bersama dengan memasuki kontrak dengan Beatrice, Subaru juga belajar parkour dan penggunaan cambuk sebagai senjata selama beberapa bulan menjadikannya lebih kuat. Pada akhir Arca keempat, Subaru secara rasmi menjadi ksatria kepada Emilia.

Emilia[sunting | sunting sumber]

Emilia (エミリア, Emiria)
Disuarakan oleh: Rie Takahashi[1]

Emilia seorang gadis separuh elf berambut perak merupakan salah seorang calon untuk menjadi pemerintah yang akan datang dalam pemilihan diraja menjadikannya sebagai Raja Lugnica ke-42. Pertama kali Subaru bertemu Emilia apabila lambangnya yang perlu memiliki untuk layak menyertai pemilihan telah dicuri oleh Felt. Emilia berasal dari Hutan Beku berusia lebih seratus tahun (walaupun kebanyakan masa dia dibekukan di hutan). Keadaan mental dan bentuk fizikalnya masih remaja. Nama Emilia yang pertama kali digunakan ketika memperkenalkan diri kepada Subaru adalah "Satella" juga nama "Penyihir Cemburu" yang penampilan dikatakan menyerupai dirinya sendiri dan bertanggungjawab atas diskriminasi terhadap separuh elf. Di antara keturunan separuh dan kaum yang diskriminasi dan diskriminasi dan orang lain di Lugunica, dia dilihat sebagai harapan mereka untuk masa depan yang lebih baik kerana idealnya demokrasi dan kesetaraan sosial yang lebih baik. Kerana warisan dan kesamaannya kepada Satella, bagaimanapun Emilia sering dijauhi dan dibenci oleh kebanyakan orang meninggalkan dia kesepian dan tanpa kawan sebelum bertemu Subaru. Pada mulanya, dia menganggap Subaru sebagai budak nakal yang selalu perlu dijaga. Selepas dia mempertaruhkan nyawanya untuk menyelamatkannya dari Witch's Cult Emilia mula meluahkan perasaannya kepada Subaru kerana dia merupakan adalah orang pertama yang membuatnya berasa gembira dan terima kasih kepadanya.

Rem[sunting | sunting sumber]

Rem (レム, Remu)
Disuarakan oleh: Inori Minase[1]

Ram[sunting | sunting sumber]

Ram (ラム, Ramu)
Disuarakan oleh: Rie Murakawa[1]

Puck[sunting | sunting sumber]

Puck (パック, Pakku)
Disuarakan oleh: Yumi Uchiyama[1]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ a b c d e "Re: Life in a different world from zero Anime's Cast, Staff, April Premiere Revealed". Anime News Network (dalam bahasa Inggeris). 18 Disember 2016. Dicapai 31 Julai 2016. 

Pautan luar[sunting | sunting sumber]

  • Senarai watak di Re-zero.com (laman web rasmi novel ringan) (Jepun)
  • Watak di Re-zero-anime.jp (laman web anime) (Jepun)