Soul Dinero

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik. Soul Dinero (SD) merupakan salah sebuah kumpulan vokal RnB yang bergiat aktif didalam sirkulasi dan kelompokan RnB bawah tanah diMalaysia, disamping Hearts Of Men, Infinatez, Quadrose dan lain lain.

Bermula seawal tahun 2000 melihat barisan vokalis yang bertukar ganti namun tetap mengekalkan empat ahli utama Soul Dinero, iaitu Moose, Raja, Emmy dan Feyrouz sebagai tonggak tonggak harmoni utama didalam kumpulan yang terkenal dengan persembahan yang mantap, fanbase yang kuat dan trademark Fusion RnB mereka ini.

pengaruhan dari kumpulan kumpulan seperti B2K, Jagged Edge dan 112 amat jelas kelihatan, bukan hanya pada keterampilan kumpulan ini malah pada lagu lagu yang sering dibawakan, yang sering mendapat perhatian dari peminat peminat RnB yang lebih moden dan rancak. namun kemampuan mereka untuk membawakan lagu lagu berbentuk a cappella yang bersih dan lagu lagu yang lebih laid back sememangnya tidak dapat disangkal.


Pautan luar[sunting | sunting sumber]