Templat:Tunas-Rusia

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pendokumenan templat
Hierarki rencana tunas

Mengenai templat ini

Templat ini digunakan untuk mengenal pasti tunas berkaitan Rusia . Ia menggunakan {{asbox}}, yang merupakan satu meta-templat yang direka untuk memudahkan proses mewujudkan dan mengekalkan templat tunas.

Penggunaan

Menaip {{Tunas-Rusia}} menghasilkan pesanan yang ditunjukkan pada permulaan, dan menambah rencana untuk kategori berikut:

Maklumat umum

Ini ialah templat tunas. Berikut satu penjelasan yang ringkas templat ini; sila rujuk Wikipedia:Rencana tunas untuk maklumat penuh.

Apakah rencana tunas?[sunting sumber]

Rencana tunas ialah satu artikel yang mengandungi hanya beberapa ayat teks yang terlalu pendek untuk menyediakan liputan ensiklopedia subjek.

Bagaimanakah rencana tunas dikenal pasti?[sunting sumber]

  • Jika boleh, cuba untuk mencari templat rencana tunas yang paling sesuai untuk artikel. Senarai penuh boleh didapati di Wikipedia:WikiProjek Menyusun tunas.
  • Jika perlu, lebih daripada satu templat rencana tunas boleh digunakan. Walau bagaimanapun, tidak lebih daripada empat boleh digunakan pada mana-mana artikel.
  • Bubuh satu templat tunas pada bahagian akhir sekali dalam sesebuah rencana, selepas bahagian "Pautan luar", mana-mana templat navigasi, dan tag kategori. Seperti biasa, templat ditambah dengan memasukkan nama mereka di dalam kurungan berkembar, contohnya {{tunas}}.

Maklumat lanjut[sunting sumber]

Maklumat lanjut boleh didapati di:

Lihat juga[sunting sumber]