The Last Ten Seconds of Life

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
The Last Ten Seconds of Life
Berasal dariMansfield, Pennsylvania, U.S.
GenreDeathcore
Tahun aktif2010–kini
Syarikat rakaman
Density Records
Pengkarya berkait
My Bitter End, Painted in Exile, Ender[1]
AhliWyatt McLaughlin
Tyler Beam
Andrew Petway
Dylan Potts
Bekas ahliJohn Robert C
Mike Menocker
Steven Sanchez
Anthony Madara
David Boughter
Casey Quick
Thomas Giamanco
Storm Strope
Christian Fisher[2]

The Last Ten Seconds of Life merupakan kugiran deathcore dari Mansfield, Pennsylvania, dibentuk pada tahun 2010. Barisan asal menampilkan Storm Strope pada vokal, Wyatt McLaughlin dan Casey Quick pada gitar, Thomas Giamanco pada bes, dan Christian Fisher pada dram.

Walaupun bunyi mereka berat, The Last Ten Seconds of Life meminjam nama mereka daripada lirik daripada lagu the Smiths "Stop Me If You Think You've Heard This One Before". Dalam tempoh setahun dibentuk, mereka membuat lawatan secara kerap dan telah mengeluarkan sendiri album sulung mereka, Know Your Exits. TLTSOL melakukan lawatan bersungguh-sungguh untuk menyokong album itu, dan menjelang 2013 mereka mempunyai barisan baharu: Quick telah keluar, dengan McLaughlin mengendalikan semua tugas gitar, dan pemain bass Giamanco pergi, dengan Anthony Madara mengambil alih bahagian rendah.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Cece, Dan. "INTERVIEW: John Robert C of THE LAST TEN SECONDS OF LIFE "I Had Been On The Path To Metal For Years"". ItDjents.com. Dicapai pada November 26, 2017.
  2. ^ "The Last Ten Seconds of Life part ways with frontman". Lambgoat. Dicapai pada November 26, 2017.