The Titan Games

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
The Titan Games
GenreHiburan Sukan
Sukan Pertandingan
PenciptaDwayne Johnson
PengacaraDwayne Johnson
Dibintangi oleh
Negara asalUnited States
BahasaEnglish
Bilangan musim1
Bilangan episod10
Penerbitan
Penerbit eksekutif
  • Dwayne Johnson
  • Arthur Smith
  • Dany Garcia
  • Hiram Garcia
  • Brian Gewirtz
  • Toby Gorman
Syarikat penerbitan
Penyiaran
Saluran asalNBC
Pautan luar
Laman sesawang


The Titan Games adalah satu siri pertandingan sukan 10 episod siaran perdana di NBC pada 3 Januari 2019. Dihoskan oleh Dwayne Johnson, persembahan akan menampilkan orang dari seluruh Amerika Syarikat bersaing dalam arena terhadap salah satu daripada enam bertahan "Titans" dalam siri cabaran mental dan fizikal berdasarkan ketahanan-of "perkadaran epik". Sekiranya berjaya, pesaing akan menjadi ahli kumpulan Titans, yang harus mempertahankan gelaran mereka setiap minggu terhadap pesaing baru agar tetap berada di dalam kumpulan. Akhir musim akan menampilkan baki Titans yang mencabar satu sama lain untuk menentukan kedudukan lelaki dan wanita yang terakhir. [1] Formatnya mirip dengan Gladiators Amerika dan pembuatan semula tahun 2008. Acara ini dipasarkan dengan tagline "Titans aren't born, They're Made" ("Titans tidak dilahirkan, Mereka Dibuat").

NBC telah mengarahkan 10 episod siri ini. Penggambaran bermula pada September 2018. Pertunjukan ini ditetapkan untuk perdana pada 3 Januari 2019. [2]

Pada 16 September 2019, NBC memperbaharui siri ini untuk musim kedua..[3]

Pembangunan[sunting | sunting sumber]

Apabila diumumkan oleh NBC pada bulan Februari 2018, siaran media mendakwa ia akan menjadi serupa dengan pembuatan semula Gladiator Amerika Syarikat 2008, dengan pesaing cuba menggantikan Titans sedia ada dengan mengalahkan Titan yang sedia ada; Titans baru yang berjaya akan mempertahankan gelaran mereka dalam episod masa depan. [4]

Kredit pembukaan ke episod perdana mendakwa bahawa acara itu diilhamkan oleh latihan peribadi Johnson.

Format[sunting | sunting sumber]

Dalam setiap episod, empat lelaki dan empat peserta wanita bersaing untuk dinamakan Titans. Dalam setiap daripada empat saringan awal, dua orang atau dua wanita bersaing head-to-head; dua pemenang lelaki dan dua pemenang wanita kemudian bersaing di "Mount Olympus," satu halangan (sama dengan Eliminator pada Gladiators Amerika).

Tayangan[sunting | sunting sumber]

Tayangan di Amerika Syarikat melalui NBC (Tayangan Perdana pada 3 Januari 2019), Tayangan di Asia boleh ditonton melalui Saluran Fox (Asia) (4 Januari 2019)

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "NBC Teams Up with Dwayne Johnson and Dany Garcia to Launch Groundbreaking New Athletic Competition "The Titan Games," Featuring Johnson". The Futon Critic. 4 February 2018. Dicapai pada 12 March 2018.
  2. ^ Porter, Rick (October 12, 2018). "Dwayne Johnson's 'Titan Games,' 'AGT Champions' Get January Dates on NBC". The Hollywood Reporter (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada October 25, 2018.
  3. ^ Otterson, Joe (September 16, 2019). "'Titan Games' Renewed for Season 2 at NBC". Variety. Diarkibkan daripada yang asal pada September 17, 2019. Dicapai pada September 16, 2019.
  4. ^ "NBC Teams Up with Dwayne Johnson and Dany Garcia to Launch Groundbreaking New Athletic Competition "The Titan Games," Featuring Johnson". The Futon Critic. 4 February 2018. Dicapai pada 12 March 2018.

Pautan Luar[sunting | sunting sumber]