Volumes (kugiran)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Volumes
Volumes bersembahan pada 2017
Latar belakang
Berasal dariLos Angeles, California, U.S.
Genre
Tahun aktif2009–kini
Syarikat rakaman
Laman sesawang
fearlessrecords.com/artists/volumes/
Ahli
  • Raad Soudani
  • Nick Ursich
  • Myke Terry
  • Michael Barr
Bekas ahli
  • Daniel Braunstein
  • Chris Khoury
  • Daniel Schwartz
  • Gus Farias
  • Diego Farias

Volumes (kadangkala digayakan sebagai VOLUMES) ialah sebuah kugiran metalcore progresif Amerika yang ditubuhkan di Los Angeles, California pada tahun 2009. Kugiran mereka kini terdiri daripada pemain bes Raad Soudani, vokalis Michael Barr dan Myke Terry, dan pemain dram Nick Ursich. Sepanjang sejarah mereka, pemain bes Raad Soudani kekal sebagai satu-satunya ahli tetap. Mereka kini menandatangani kontrak dengan Fearless Records dan telah mengeluarkan empat album studio: Via (2011), No Sleep (2014), Different Animals (2017) dan Happier? (2021). Mereka juga telah mengeluarkan tiga EP: The Concept of Dreaming (2010), Coming Clean (2019) dan Bend(ed) (2022).

Sejarah[sunting | sunting sumber]

Pembentukan, The Concept of Dreaming dan Via (2009–2013)[sunting | sunting sumber]

Kugiran mereka diasaskan pada Januari 2009, oleh Daniel Braunstein, dan Diego Farias. Pada asalnya, kedua-duanya merancang untuk menjadi projek studio sahaja sehingga mereka menegaskan mereka membentuk kumpulan penuh apabila mendengar rakaman demo pertama, iaitu trek 30 saat yang terdiri daripada hanya sepatah dua riff.[1][2] Kedua-duanya mula mencari pemuzik yang berfikiran sama di kawasan itu untuk meneruskan muzik berpengaruhan heavy metal, hip hop, jazz dan klasik mereka, dan akan terus mengembangkan barisan kumpulan itu. Pada asalnya mereka berhasrat untuk mempunyai seorang vokalis sahaja.[3][4] Selepas melengkapkan barisan mereka, mereka mula mengerjakan EP sulung mereka, The Concept of Dreaming, dengan tarikh tayangan yang dijangkakan pada Disember 2009. Tetapi penerbitan terhenti apabila pemain gitar Daniel Braunstein memutuskan untuk meninggalkan kumpulan itu kerana kekangan masa dengan universiti . Dia tidak lama kemudian digantikan oleh gitaris Daniel Schwartz, dan kumpulan itu dapat terus bekerja pada EP mereka.

Pada 29 September 2009, mereka telah dilamari kepada Mediaskare Records, dengan vokalis Gus Farias menyatakan bahawa kumpulan itu "..stoked untuk mengumumkan bahawa kami telah menandatangani kontrak dengan Mediaskare Records, menyertai pasukan yang hebat dan senarai kumpulan yang kami harapkan" . Bersama-sama dengan pengumuman ditandatangani, kumpulan itu juga mendedahkan bahawa EP mereka yang ditangguhkan, "The Concept of Dreaming" akan dikeluarkan pada 16 November 2010.[5][6][7][8]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Interview with Volumes on welikeitheavy.com, zugegriffen am 4. April 2013.
  2. ^ "Volumes | Biography & History". AllMusic.
  3. ^ "Volumes hometown, lineup, biography". Last.fm.
  4. ^ "Volumes Interview – Metal Core News". Metalcorenews.com.
  5. ^ Volumes verkünden Wechsel im Line-up auf got-djent.com, zugegriffen am 4. April 2013.
  6. ^ Blog-Update zum Plattenvertrag und zur Debüt-EP auf myspace.com, zugegriffen am 4. April 2013.
  7. ^ "VOLUMES Signs With MEDIASKARE RECORDS". Blabbermouth.net. November 1, 2010.
  8. ^ "Mediaskare Records signs Volumes". Lambgoat.com.