Jonathan Bennett (pelakon)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jonathan Bennett posing ke kamera.

Jonathan Bennett (lahir pada 10 Jun, 1981) adalah seorang pelakon Amerika Syarikat.

Bennett dilahirkan di Rossford, Ohio. Cubaan pertamanya dengan lakonan adalah dalam mainan dalam darjah tujuh sewaktu dia tinggal di Carolina Utara. Tidak lama selepas itu, dia berpindah ke Toledo, Ohio, di mana dia menghadiri Sekolah Menengah Rossford. Dia habis sekolah menengah pada 1999 dan pergi ke Kolej Otterbein, di mana dia menjadi seorang pelajar rancangan teater. Selepas mendapat ijazah, dia pindah ke Bandaraya New York untuk memulakan kerjaya lakonannya dan kemudian ditemui oleh seorang ejen.

Enam bulan kemudian, dia disiarkan dalam watak sandiwara lipur lara All My Children. Semenjak itu, dia menjadi watak undangan bagi berbagai drama televisyen, termasuk Law & Order: Special Victims Unit, Deception dan Veronica Mars. Dia berlakon sebagai Aaron Samuels dalam filem kegemaran ramai, Mean Girls (2004), dan kemudian wujud dalam filem-filem Cheaper by the Dozen 2 dan Lovewrecked (yang belum lagi diterbitkan). Filem berikutnya, Bennett, akan menjadi susulan lanjut-ke-video, The Dukes of Hazzard: The Beginning, yang akan dilakonkannya sebagai Bo Duke yang telah dilakonkan oleh Seann William Scott dalam The First Movie.[1]

Bennett sekarang tinggal di Los Angeles.

Filemografi[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Nota kaki[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Courier-Journal.com". More Dukes. Dicapai pada 3 Julai. Unknown parameter |accessyear= ignored (|access-date= suggested) (bantuan); Check date values in: |accessdate= (bantuan)

Laman[sunting | sunting sumber]


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.