Kowloon High-School Chronicle

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kowloon High-School Chronicle
PembangunShout! Design Works
PenerbitArc System Works
Atlus
PengarahShuuho Imai
PengeluarTomio Kanazawa
ArtisChinatsu Kurahana
PenulisShuuho Imai
KomposerThe Key Project
SiriTokyo Majin Gakuen
PlatformPlayStation 2, Nintendo Switch
PelepasanPlayStation 2
  • JP: 16 Seotember 2004
  • JP: 28 September 2006 (Re:charge)
Switch
  • JP: 4 Juni 2020
GenreSupernatural, Pemgembaraan
ModSatu pemain

Kowloon High-School Chronicle (Jepun: Kowloon Youma Gakuenki, Hepburn: Kowloon Youma Genki) adalah sebuah permainan video pengembaraan supernatural, yang dilancarkan untuk pelantar PlayStation 2 dan Nintendo Switch. Terdapat dua versi khas PlayStation 2, macam versi Orisinal yang ditarikh pada September 2004, dan versi Re:charge yang ditarikh pada tahun 2006. Sedangkan versi Nintendo Switch sendiri dirilis, dengan tajuk Kowloon High-School Chronicle: The Origin Adventure pada 4 Juni 2020. Dan diedarkan oleh Arc System Works.

Alur cerita[sunting | sunting sumber]

Mengambil setting di sekolahan Kowloon, dan sang pengembara yang ingin mencari harta karun yang terkubur di seluruh dunia, dijuluki sebagai "pemburu harta karun". Watak sejati ialah murid perpindahan di Kamiyoshi Gakuen ialah seorang pemburu harta karun muda. Menemukan runtuhan misteri yang sangat jauh daripada sekolahan. Pemuda harta karun tersebut mendekati misteri peradaban ultra kuno dengan rakan-rakannya. Oranbg yang bukan hanya raksasa yang disebut "Kehito", ialah cengkraman "dewan pelajar" untuk memerintah sekolah.

Watak-watak[sunting | sunting sumber]

Hibiki Kowloon[sunting | sunting sumber]

Watak utama dalam permainan ini. Seorang budak lelaki yang berpindah ke Kumpulan C, pada tahun ke-3 pada masa yang jarang berlaku. Identiti sebenarnya ialah seorang harta karun muda milik Persatuan Rosseta.

Haiyuu Tatsuma[sunting | sunting sumber]

Seandainya pemain mahu ingin memenuhi syarat, anda bolehlah memainkan mod tersembunyi dari cerita bahawa watak utama dari Tokyo Majin Gakuen: Kenpūchō.