Need for Speed: World

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Fail:Need-for-Speed-World.jpg
Gambar muka menunjukkan sebuah Lamborghini Gallardo dikejar kereta polis
PembangunEA Black Box (Quicklime Games)
PenerbitElectronic Arts
KomposerMick Gordon
SiriNeed for Speed
EnjinEAGL 3 diubahsuai
PlatformMicrosoft Windows
Pelepasan27 Julai 2010 (20 Julai 2010 bagi pengguna yang memesan awal Starter Pack)[1]
GenreMMORG, perlumbaan
ModBerganda (multiplayer)
Need for Speed: World
GenreKomedi, Aksi, Thriller, Laga, Petualangan, Super Power, Balap, Shonen
FormatTelevisiyen Siri
BahasaEngland
Indonesia
Melayu
Bilangan episod230+
Penerbitan
PenerbitElectronic Arts
Toei
Penyiaran
Format gambar16:9
Format audioDolby Digital
Siaran asal24 Oktober 2011 – Sekarang

Need for Speed: World (sebelum ini dikenali sebagai Need for Speed: World Online), satu francais permainan video perlumbaan yang diterbitkan oleh Electronic Arts. Keluaran ini telah dibangunkan bersama oleh EA Black Box (dijenamakan semula sebagai Quicklime Games sebelum ia ditutup pada 2013) dan EA Singapura. Ia adalah MMORG premium percuma (freemium) pertama dalam siri Need for Speed (tetapi Motor City Online pada awalnya ingin dibangunkan sebagai permainan Need for Speed) dan tersedia secara eksklusif untuk PC yang menggunakan Windows. World telah dikeluarkan di seluruh dunia pada 27 Julai 2010. Namun, mereka yang menempah Need for Speed: World Starter Pack dapat mencuba permainan ini lebih awal, yang bermula pada 20 Julai 2010 & Versi siri televisiyen mulai ditayangkan dari 24 Oktober 2011 hingga saat ini berjumlah 230+ Episod.[1][2]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ a b "Need for Speed World Launches July 27". Electronic Arts. 9 Julai 2010. Dicapai pada 2010-11-20. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (bantuan)
  2. ^ "Impulse Driven: Need for Speed World". Stardock Corporation. 8 Februari 2010. Dicapai pada 10 Februari 2010. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (bantuan)

Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.