Pengantin Dini

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pengantin Dini
Genre
PenciptaVerona Pictures
Ditulis olehTeam Verona
PengarahUngke Kaumbur
Dibintangi oleh
Lagu pembukaanMarsha, Pernikahan Dini
Lagu penutupMarsha, Pernikahan Dini
Negara asal Indonesia
BahasaBahasa Indonesia
Bilangan musim1
Bilangan episod102
Penerbitan
Penerbit eksekutifDwi Ilalang
PenerbitTitin Suryani
LokasiJakarta, Indonesia
Tempoh siaran2 jam (18.00 - 20.00)
Syarikat penerbitan
Verona Pictures
Syarikat pengedaran
Penyiaran
Saluran asalANTV
Format audioStereo
Dolby Digital 5.1
Julung kali ditayangkan di
Rabu, 25 September 2019
Siaran asalRabu, 25 September 2019 – Sabtu, 4 Januari 2020
Kronologi
MengikutiFitri
Pautan luar
[www.antvklik.com Laman sesawang]

Pengantin Dini[1] adalah Drama lipur lara 2019, yang dirasmikan pada 25 September 2019 di ANTV.[2] Sinetron ini dihasilkan oleh Verona Pictures. Bintang sinetron ini Geccha Tavvara dan Bastian Bintang Simbolon sebagai Dini dan Bastian dalam peranan utama.[3][4] Promo pertama dari acara ini dirilis pada 22 September 2019.[5]

Ringkasan[sunting | sunting sumber]

Dini (Geccha Tavvara), seorang gadis sekolah tinggi tahun 3 yang berasal dari keluarga yang sederhana. Terima kasih kepada kecerdasannya, dia mendapat biasiswa di sekolah elit. Suatu hari, Dini secara tidak sengaja menemui Bastian (Bastian Steel), seorang pelajar dari keluarga kaya yang selalu membuat masalah.

Insiden itu merosakkan telefon bimbit Bastian dan dia marah dengan Dini. Kebencian itu berterusan, terutama sejak Bastian berpindah ke Sekolah Awal.

Suatu hari Bastian mengecam Dini di kafe tempat Dini bekerja dan Dini menjadi sakit sehingga Bastian merasa bersalah. Bayu, Kikan dan Bastian melawat Dini ke rumahnya dan akhirnya diminta oleh Siska (Della Puspita), Ibu Dini untuk menjaga Dini kerana dia akan bekerja.

Bastian yang haus tidak sengaja meminum sebotol air yang menjadi minuman keras. Bastian mabuk dan tidak sengaja tertidur di bilik awal. Keesokan harinya, Siska terkejut melihat Dini dan Bastian tidur di bilik yang sama.

Insiden Awal dan Bastian di bilik tidur perlahan-lahan menyebar di antara kampung-kampung dan sekolah berdekatan. Siska malu dan marah, dia mengundang Dini ke rumah Bastian untuk menuntut akauntabiliti. Adakah mereka akan berkahwin mengikut kehendak keluarga?

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Hadirkan Romansa Remaja, Serial Pengantin Dini Siap Hibur Penonton". akurat.co. Dicapai pada 27 September 2019.
  2. ^ "Jika Dulu Ada Sinetron Pernikahan Dini, Sekarang ANTV Menghadirkan Serial Pengantin Dini". wartakota.tribunnews.com. Dicapai pada 27 September 2019.
  3. ^ "Bintangi 'PENGANTIN DINI', Bastian Steel Jadi Cowok Kaya Raya Tapi Bermasalah". Kapanlagi.com. Dicapai pada 27 September 2019.
  4. ^ "Dibintangi Bastian Steel, ANTV Hadirkan Sinetron Pengantin Dini". Tabloid Bintang. Dicapai pada 27 September 2019.
  5. ^ "Pengantin Dini: Segera". ANTV Official.
  6. ^ "Bastian Steel Mendadak Jadi Pengantin". VIVA.co.id. Dicapai pada 27 September 2019.