Perbincangan templat:Perikatan Nasional

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

--Hasrolhashim (bincang) 14:56, 12 November 2020 (UTC)[balas]

Catatan Perubahan[sunting sumber]

Tuan @Hasrolhashim, saya lakukan sedikit kemasan jadual dan penyusunan organisasi.

  1. Saya pindahkan Majlis Presiden di bawah ruangan Kerajaan Persekutuan.
  2. Saya kemaskan Parlimen, Dewan Negeri/Dewan Undangan Negeri dengan memasukkan 3 elemen utama iaitu Penjawat Dewan (sama ada Yang di-Pertua, Timbalan Yang di-Pertua); Anggota Kerajaan (wakil rakyat yang menggangotai kabinet persekutuan atau negeri); dan Penyokong Kerajaan (bagi negeri ditadbir PN dan BN) atau Pembangkang (bagi negeri ditadbir PH)
  3. Saya kemaskan style Parti Komponen supaya lebih menarik dan menonjolkan kelainan perbezaan PN dengan parti komponen. (maaf kalau tak menarik di mata tuan. Huhu)
  4. Saya buang Senarai Jemaah Menteri dan gantikan dengan Senarai Penuh supaya tidak bertindih dengan 'Anggota Kerajaan" yang telah disenaraikan di bawah Parlimen Malaysia.
  5. Saya buang bahagian Kerajaan Negeri supaya tidak bertindih dengan 'Anggota Kerajaan" yang telah disenaraikan di bawah Dewan Negeri/Dewan Undangan Negeri.

Nota ini sebagai makluman untuk pihak tuan, supaya tidak mengelirukan tuan terhadap perubahan yang dilakukan. - Zahirul Nukman (bincang) 23:08, 9 Disember 2020 (UTC)[balas]

Salam

Terima kasih atas penambahbaikan

--Hasrolhashim (bincang) 01:25, 10 Disember 2020 (UTC)[balas]