Bed & Breakfast (kumpulan)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Bed & Breakfast
Berasal dariHamburg, Germany
GenrePop, R&B
Tahun aktif1995–present
AhliFlorian Walberg

Kofi Ansuhenne

Daniel Aminati (now Pro7 host)

David Jost (now manager for Tokio Hotel)

Bed & Breakfast ialah kumpulan lelaki Jerman dari Hamburg. Mereka diasaskan pada tahun 1995 dan menjadi salah satu kumpulan lelaki pertama dan, pada masa itu, paling berjaya di Jerman.

Karier[sunting | sunting sumber]

Kumpulan itu terdiri daripada Florian Walberg, Kofi Ansuhenne, Daniel Aminati dan David Jost. Ia dianggap sebagai kumpulan lelaki pertama dan paling berjaya di Jerman. Daniel Aminati tidak lama lagi mahu memulakan kerjaya solo dan meninggalkannya pada 1996. Selepas dua album dikeluarkan di Jerman, Bed & Breakfast melakukan jelajah di Eropah dan Asia sehingga 1999. Pada tahun 1999 kumpulan itu mengeluarkan lagu ciptaan sendiri Deep In My Mind pada label mereka sendiri. Walau bagaimanapun, tajuk yang berat itu terlepas lompatan ke tempat teratas dalam carta. Pada tahun 2001, band ini mengeluarkan single goyang Out Of Nowhere dengan nama Glass, terlepas carta dan kemudian berpisah.

Selari dengan kerjaya muziknya, Walberg menyederhanakan rancangan televisyen Bravo TV, mengasaskan label dan rumah penerbitan, dan kini menjadi usahawan dan pengeluar kenderaan elektrik. Antara lain, Jost mencipta lagu untuk Patrick Nuo dan menghasilkan kumpulan Tokio Hotel. Dia kini menjadi penerbit dan menetap di Los Angeles. Aminati ialah seorang pelakon a.o. bekerja dalam siri Sat.1 Alphateam, menyederhanakan rancangan TV Galileo dan kini taff rancangan TV.

Diskografi[sunting | sunting sumber]

singel[sunting | sunting sumber]

Date Title
1999 Deep In My Mind
1998 Go Hand In Hand For Christmas Day
1997 All I Wanna Do
1997 Get It Right
1996 Falling In Love
1996 I Will Follow You / Take It To The Heart
1996 If I Could Change The World / Take It To The Limit
1995 Stay Together / What Goes Up, Must Come Down
1995 If You Were Mine / Everytime
1995 You Made Me Believe In Magic

album[sunting | sunting sumber]

Date Title
1996 In Your Face
1995 Stay Together