Cintaku Selamanya

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Cintaku Selamanya
PengarahThomas Nawilis
PenulisAwi Suryadi
Dihasilkan olehShankar RS
DibintangiRatu Felisha
Mike Muliadro
Olga Syahputra
Dr. Boyke
Nadila Ernesta
Taufan Wahyudi
Hesti Purwadinata
Marissa Nasution
Five Vi
Hardi Fadhillah
Ferry Irawan
Gusti Randa
Diedarkan olehIndika Entertainment
NegaraIndonesia

Cintaku Selamanya adalah filem Indonesia yang dirilis pada 30 Oktober 2008. Film ini dibintangi antara lain oleh Ratu Felisha, Mike Muliadro, Olga Syahputra, Dr. Boyke, dan Nadila Ernesta.

Sebelumnya, filem ini akan dirilis pada bulan Mei 2008 dengan judul Mau Lagi?, namun dikarenakan judul yang dapat memberi asumsi salah tersebut, filem ini tidak lulus sensor oleh Lembaga Sensor Film, maka judul itupun diganti menjadi Cintaku Selamanya.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Wisnu (Hardi Fadhillah) ialah seorang pelajar dengan tugasan membuat dokumentari bertemakan seks bebas. Sumber utamanya tentunya kawan-kawannya yang hebat dalam bidang seks iaitu Askar (Mike Muliadro) dan Mario (Tody). Askar percaya bakal isterinya masih lagi dara, ini bertentangan dengan tabiatnya yang bertukar teman wanita dan ketika ini, Askar menjalinkan hubungan dengan model bernama Wendy (Marissa Nasution). Sementara itu, Mario yang juga sering melakukan hubungan seks dengan teman wanitanya, Manda (Ratu Felisha) mempunyai pendapat yang sama dan sentiasa menyokong Vishnu melakukan hubungan seks pada usia 23 tahun.

Akhirnya, Mario dan Vishnu membuat taruhan. Untuk membuktikan bahawa dia bukan gay, Mario mencabar Vishnu untuk melakukan hubungan seks dalam masa 30 hari. Dan sebaliknya, Wisnu dicabar untuk tidak melakukan hubungan seks selama itu. Wisnu telah melawat semua kawasan, dari call girls, rumah urut dan disko, tetapi tidak berjaya. Wisnu perlahan-lahan tertarik kepada Lala (Nadilla Ernesta) yang ternyata adalah adik Askar. Lala yang tidak tahu tentang persahabatan Askar dengan Vishnu bertemu dengannya di sebuah pasar raya. Askar dan adiknya sangat melindungi kerana mahu adiknya menjaga kesuciannya sehingga perkahwinannya tiba.

Dalam kebosanan tidak melakukan hubungan seks, Vishnu melihat perut Mario sudah berketul. Ternyata dia menghidap herpes. Ini membuatkan Mario tidak lagi bersemangat, lebih-lebih lagi Manda belum mengetahui perkara ini. Manda berkunjung ke rumah Mario ketika Vishnu berjalan bersama Lala. Manda berkata bahawa dia hamil, dan Mario mahu bertanggungjawab. Mario akhirnya memberitahunya tentang herpes dan fakta bahawa Mario telah meniduri wanita lain semasa dia masih menjalin hubungan dengan Manda. Manda marah, kemudian Mario diberitahu lagi rupa-rupanya dia menghidap penyakit herpes lain yang bukan penyakit kelamin, tetapi Manda yang jengkel kerana cemburu, masih marah kepada Mario.

Askar kini menjalinkan hubungan dengan Shinta Hesti Purwadinata, sehingga rakan Askar, Eddie menyediakan klip video adegan seks Shinta. Askar bertanya kepada Shinta tentang perkara ini, tetapi Shinta menjawab dengan fakta yang menyedihkan bahawa dia telah dipaksa untuk menjadi hamba seks sejak dia berumur 14 tahun. Mereka berpisah. Kemudian, Vishnu dan Lala menonton filem yang mengandungi adegan seks, ini bertepatan dengan Askar datang ke rumah dan melihat mereka, kemudian mendapat idea yang salah. Lala meluruskan bahawa sebelum itu berlaku, mereka memutuskan untuk tidak melakukan hubungan seks kerana ia selamat. Jadi Vishnu dan Lala secara rasmi berpacaran. Filem ini berakhir dengan Mario menunggu di hadapan rumah Manda sehingga pagi. Manda memaafkan Mario dan memberikannya keputusan ujian kehamilan yang ternyata negatif. Mereka juga melepaskan hubungan seks dan menjalani kehidupan cinta mereka secara normal. Sementara itu, Askar bertemu semula dengan Shinta di sebuah restoran.

Penggantian Judul[sunting | sunting sumber]

Sebelum film ini ditayangkan dibioskop, sebagian besar masyarakat memprotes judul film ini dikarenakan dapat memberikan asumsi salah pada penonton. Oleh karena itu, diakhir bulan Oktober 2008, film ini diubah judulnya menjadi Cintaku Selamanya [1].

Referensi[sunting | sunting sumber]

Pranala luar[sunting | sunting sumber]