Hedonisme: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 116.197.2.23 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Vagobot
Baris 1: Baris 1:
'''Hedonisme''' (daripada perkataan [[bahasa Greek]]: ἡδονισμός ''hēdonismos'': kemeriahan, daripada ἡδονή ''hēdonē'': keseronokan) merupakan fahaman [[falsafah]] bahawa [[keseronokan]] merupakan matlamat utama dalam hidup.hedonisme kinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnni telah menular di kalangan remaja bukan saja di dalam negara malaysia, malah masalah ini telah menjadi masalah di peringkat global dan masih lagi dipandang enteng oleh pihak-pihak berkuasa.
'''Hedonisme''' (daripada perkataan [[bahasa Greek]]: ἡδονισμός ''hēdonismos'': kemeriahan, daripada ἡδονή ''hēdonē'': keseronokan) merupakan fahaman [[falsafah]] bahawa [[keseronokan]] merupakan matlamat utama dalam hidup.hedonisme kini telah menular di kalangan remaja bukan saja di dalam negara malaysia, malah masalah ini telah menjadi masalah di peringkat global dan masih lagi dipandang enteng oleh pihak-pihak berkuasa.





Semakan pada 23:04, 29 Januari 2012

Hedonisme (daripada perkataan bahasa Greek: ἡδονισμός hēdonismos: kemeriahan, daripada ἡδονή hēdonē: keseronokan) merupakan fahaman falsafah bahawa keseronokan merupakan matlamat utama dalam hidup.hedonisme kini telah menular di kalangan remaja bukan saja di dalam negara malaysia, malah masalah ini telah menjadi masalah di peringkat global dan masih lagi dipandang enteng oleh pihak-pihak berkuasa.



Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik. Templat:Link GA