Pengerakan Kembali Ke Jerusalem: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Jose77 (bincang | sumb.)
Jose77 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
'''Pengerakan Kembali Ke Jerusalem''' ([[Bahasa Cina]]:传回耶路撒冷运动) merupakan satu cita-cita Gereja [[Cina]] untuk menarik semua negara [[Buddha]], [[Hindu]] dan [[Islam]] di dunia. Pengerakan ini ditubuhkan di tahun [[1920]]-an tetapi pihak [[komunis]] telah menekan pengerakan ini keluar daripada kehidupan awam untuk beberapa dekad. Ia sekarang berusaha untuk menarik 51 negara ke agama [[Kristian]] dengan menghantar sekurang-kurangnya 100,000 mubaligh sekitar Jalan Sutera.
'''Pengerakan Kembali Ke Jerusalem''' ([[Bahasa Cina]]:传回耶路撒冷运动) merupakan satu cita-cita Gereja [[Cina]] untuk menarik semua negara [[Buddha]], [[Hindu]] dan [[Islam]] di dunia ke agama Kristian. Pengerakan ini ditubuhkan di tahun [[1920]]-an tetapi pihak [[komunis]] Cina telah menekan pengerakan ini keluar daripada kehidupan awam untuk beberapa dekad. Ia sekarang berusaha untuk menarik 51 negara ke agama [[Kristian]] dengan menghantar sekurang-kurangnya 100,000 mubaligh sekitar Jalan Sutera.


==Pautan luar==
==Pautan luar==

Semakan pada 02:40, 29 Julai 2007

Pengerakan Kembali Ke Jerusalem (Bahasa Cina:传回耶路撒冷运动) merupakan satu cita-cita Gereja Cina untuk menarik semua negara Buddha, Hindu dan Islam di dunia ke agama Kristian. Pengerakan ini ditubuhkan di tahun 1920-an tetapi pihak komunis Cina telah menekan pengerakan ini keluar daripada kehidupan awam untuk beberapa dekad. Ia sekarang berusaha untuk menarik 51 negara ke agama Kristian dengan menghantar sekurang-kurangnya 100,000 mubaligh sekitar Jalan Sutera.

Pautan luar